StoryEditor

Komentár HN: Nezmeškať príležitosť dostať viac

24.08.2006, 00:00

Ľudia túžia po zmene. Prečo? Dôvodom je zrejme pocit stagnácie, nechuť k stereotypom alebo len nuda. Nuda zabíja ešte viac ako choroby, tvrdia psychológovia. A navyše túžbu po zmene podmieňuje aj túžba po nepoznanom. Nové by predsa mohlo byť aj lepšie.
Aj to sú zrejme motívy, pre ktoré sa dal v tomto roku trh zdravotného poistenia z pohľadu poistencov do pohybu. Oproti minulému roku, keď sa rozhodlo zmeniť zdravotnú poisťovňu asi 50-tisíc ľudí (a odborníci to nepovažovali za významný posun), si v tomto roku len do polovice augusta vymenilo poisťovňu vyše 320-tisíc ľudí. A podľa odhadov odborníkov by mohlo ísť v konečnom dôsledku až o dvojnásobne vyššie číslo.
Čo motivuje ľudí zmeniť poisťovňu? Dôvodov môže byť viacero. Niektorých do toho nenápadne tlačia lekári, ktorí majú problémy z platbami či limitmi niektorých poisťovní. Iní si povedali, že pre nich ich zdravotná poisťovňa doteraz nič významné neurobila, a hoci nie sú úplne nespokojní, nie sú ani spokojní -- cítia, že by mohli dostať viac. Že niekde inde by si ich mohli vážiť viac. Chápu, že noví hráči na trhu zdravotného poistenia musia vynaložiť viac úsilia a ponúknuť kúsok navyše, aby získali ľudí na svoju stranu, do svojej poisťovne.
Mám známeho, ktorý sa pohybuje v tejto oblasti už mnoho rokov. A ešte aj on, ktorý má oveľa viac informácií ako bežný priemerný Slovák, si dal tú námahu a týždeň porovnával ponuky zdravotných poisťovní. Avšak nielen to, čím zalepia oči drvivej väčšine potenciálnych klientov -- sľuby, zľavy, bonusy. Porovnával si ich ekonomické výsledky, postavenie na trhu, zázemie, stabilitu, ale aj ciele do najbližšej budúcnosti a ich zámery. A napokon sa rozhodol. Rozhodol sa pre zmenu. Napriek tomu, že o Slovákoch sa hovorí ako o pomerne málo flexibilných, bojazlivých, či dokonca lenivých. Avšak doteraz nekonzistentná a rozptýlená masa 600-tisíc ľudí sa zmenila na dav s jediným cieľom -- využiť príležitosť a mať sa o niečo lepšie. Nezáleží na tom, či podkladom na rozhodnutie boli relevantné informácie, alebo len zopár stoviek, fľaša vodky či poukážka na nákup vitamínov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 15:38