Prilepšenie si o výrobky vo firme, tovary v obchode či nevyúčtované peniaze napríklad za pohonné látky sú už bežnou realitou v slovenských podnikoch. „Mali sme prípad, keď bol zamestnanec pristihnutý pri kradnutí autorádia. Paradoxom však bolo to, že dané rádio sa mohlo použiť len v konkrétnom modeli auta a muselo byť zabudované,“ spomína na jeden z kurióznejších prípadov Dušan Dvořák, hovorca výrobného závodu Kia Motors Slovakia.
„V obchode sú vždy „straky“, či už ide o nečestných zákazníkov alebo zamestnancov,“ poznamenal Martin Katriak z COOP Jednota.
Ako pre HN potvrdili aj ďalšie firmy, prípadov pribúda. Dokazujú to aj čísla. Podľa najnovšieho prieskumu Surveilligence a TPA Horwath až polovicu podvodov u nás majú na svedomí zamestnanci. S hroziacou recesiou sa toto číslo môže ešte zvýšiť.