StoryEditor

Šéf Audi má priniesť zvrat v afére dieselgate

21.06.2018, 00:00
Riaditeľa nemeckej automobilky vyšetrujú v súvislosti s emisnou kauzou. Práve vo výrobných priestoroch pod štyrmi kruhmi mal podvodný softvér vzniknúť.

Rupert Stadler stál na čele prémiovej značky Audi viac ako jedenásť rokov. Teraz sedí za mrežami, pripravený vypovedať. Podľa nemeckých médií vypovedať znamená rozuzliť jednu z najväčších priemyselných káuz na svete. Centrom dieselgate malo byť totiž hlavne Audi.

Na mieste činu
Automobilka ako prvá už v roku 2004 začala s inštaláciou podvodného softvéru, ktorý pre emisné skúšky vyvinula nemecká firma Bosch. Trvalo však viac ako desaťročie, kým sa podvod prevalil. Materský koncern Volkswagen v septembri 2015 v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií oxidov dusíka...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-10 11:20:03 - Feat.: - Title: Prepad, ktorý vyráža dych: Prečo slovenský priemysel skočil na brzdu? 02 - Modified: 2024-05-10 13:24:25 - Feat.: - Title: Prepad, ktorý vyráža dych: Prečo slovenský priemysel skočil na brzdu? 03 - Modified: 2024-05-09 08:31:33 - Feat.: - Title: Slabý úvod roka pre motor ekonomiky. Zahraničný obchod sa prepadol najhlbšie za takmer štyri roky 04 - Modified: 2024-05-03 13:14:57 - Feat.: - Title: Čínske automobilky podľa Bruselu neposkytli dostatok údajov na preverenie dotácií, môžu čeliť clu 05 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. máj 2024 08:37