Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré Groupe.Reuters
StoryEditor

Projekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu

16.07.2018, 00:00
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný. 

Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte. 

Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur. 

Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-28 10:10:47 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: V čom je Slovensko jasným lídrom Európy 02 - Modified: 2024-05-28 06:01:50 - Feat.: - Title: Do ulíc Paríža vyšli tisíce ľudí, protestovali proti útoku Izraela na Rafah 03 - Modified: 2024-05-27 18:00:00 - Feat.: - Title: A čo mladô – zuteká 04 - Modified: 2024-05-27 15:08:21 - Feat.: - Title: ŽSR plánujú predať košickú železničnú nemocnicu Pente Hospitals za 11,3 milióna eur 05 - Modified: 2024-05-26 09:02:01 - Feat.: - Title: Paríž sa intenzívne chystá na letnú olympiádu. Prípravy vrcholia, pri známych pamiatkach vyrastajú tribúny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. máj 2024 15:14