Netflix. REUTERS/Dado Ruvic
StoryEditor

Netflix plánuje koncom roka zaviesť lacnejšie predplatné s reklamou

10.05.2022, 16:42
Autor:
ČTKČTK

Netflix prvýkrát pripustil, že by mohol začať ponúkať aj lacnejšie predplatné podporené príjmy z reklamy, minulý mesiac, keď zverejnil hospodárske výsledky za prvý štvrťrok, ktoré zaostali za očakávaniami analytikov.

V správe pre zamestnancov Netflix ďalej podľa zdrojov denníka The New York Times uvádza, že sa zhruba v rovnakom čase chystá zasiahnuť proti zdieľaniu hesiel medzi svojimi predplatiteľmi.

Netflix prvýkrát pripustil, že by mohol začať ponúkať aj lacnejšie predplatné podporené príjmy z reklamy, minulý mesiac, keď zverejnil hospodárske výsledky za prvý štvrťrok, ktoré zaostali za očakávaniami analytikov.

Dovtedy sa spoločnosť, ktorá kladie veľký dôraz na komfort predplatiteľov, ale v poslednom čase čelí väčšej konkurencii a odlivu abonentov, tomuto kroku bránila a tvrdila, že reklama u nej k videniu nebude nikdy.

Netflix v prvých troch mesiacoch roka prvýkrát za desať rokov stratil 200-tisíc predplatiteľov. Očakáva sa, že v nasledujúcich mesiacoch príde o ďalšie dva milióny abonentov.

Akcie Netflixu po oznámení kvartálnych výsledkov prudko oslabili a vymazali zhruba 70 miliárd dolárov (663 miliónov eur) trhovej kapitalizácie spoločnosti. Dnes akcie firmy pridávajú tri percentá a rastú spolu s celým indexom Nasdaq.

Netflix v súčasnosti ponúka rôzne typy predplatného, v Spojených štátoch je populárna služba s tarifou 15,49 dolára (14,68 eur) mesačne. Nové predplatné s reklamou bude stáť menej, píše The New York Times.

Podobne ako Netflix postupujú aj ďalšie streamovacie služby. Napríklad HBO Max ponúka službu bez reklám za 15 dolárov mesačne a za službu s reklamou si účtuje desať dolárov za mesiac.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. máj 2024 04:47