Turecký projekt mestskej obnovy na 20 rokov je ďalekosiahli plán na demoláciu asi 7 miliónov budov a vybudovanie namiesto nich zemetraseniu odolné stavby. Začal sa v roku 2012 a jeho odhadované náklady sú 400 miliárd dolárov.
Turecký projekt mestskej obnovy na 20 rokov je ďalekosiahli plán na demoláciu asi 7 miliónov budov a vybudovanie namiesto nich zemetraseniu odolné stavby. Začal sa v roku 2012 a jeho odhadované náklady sú 400 miliárd dolárov.
V júli 2016 predstavilo Nórsko plány na stavbu pod vodou plávajúceho tunela, ktorý by bol ponorený v Nórskom mori. Podľa odhadov by mal stáť približne 22,5 miliardy eur. Mal by sa skladať z dvoch vyše 1200 kilometrov dlhých, zakrivených betónových tunelov, ponorených 20 metrov pod hladinou. Išlo by o prvú stavbu takého druhu v histórii.
The South–North Water Transfer Project je pokračujúca snaha Číny presunúť takmer 45 miliárd kubických metrov vody z rieky Jang-c'-ťiang na menej úrodné severné oblasti krajiny. Doteraz na to bolo vynaložených takmer 80 miliárd dolárov.
Začiatkom júla 2016 sa Čína a Nigéria dohodli na kontrakte za 11 miliárd dolárov na vybudovanie pobrežnej železnice Lagos-Calabar. Má mať dĺžku 1400 kilometrov a otvorená bude v roku 2018.
Juhokórejské mesto Songdo je nazývané aj "inteligentné mesto". Dokončené bolo v roku 2015 a takmer komplexným prístupom na internet dáva svojim 67-tisíc obyvateľom nahliadnuť do spoločnosti budúcnosti.
Metro v saudskoarabskom hlavnom meste Rijád za 23,5 miliardy dolárov sa bude chváliť stanicou, ktorú navrhla Zaha Hadid. 175 kilometrov tratí má pre obyvateľov Rijádu spôsobiť revolúciu v spôsobe cestovania. Prevádzka by mala byť spustená do roku 2019.
Materská spoločnosť Google, Alphabet Inc., vyvíja plány na vytvorenie "inteligentných miest" - zrekonštruované priestory s kompletným prístupom na internet, s využitím obnoviteľnej energie a najnovšej automatickej technológie a to po celých Spojených štátoch.
Dubajské nákupné centrum Mall of the World bude kolosálna klenutá stavba 9-krát väčšia ako Mall of America. Otvorená má byť v roku 2029, teplota v budove bude riadená a ľudí budú prevážať aj vlastné dopravné linky.
Projekt hongkonského mosta Zhurai Macau má prepojiť tri mestá v delte čínskej Perlovej rieky a vytvoriť tak jedno megamesto so 42 miliónmi obyvateľov. Dokončený má byť v roku 2017.
Metro Rail v indickom meste Hyderabad je 74 kilometrov dlhý ľahký železničný systém, ktorý do Indie nakoniec prinesie riadenie vlakov na základe komunikácie. Dokončený má byť v roku 2017.
Solárna farma Jasper bola v Južnej Afrike otvorená v roku 2014, produkuje približne 180-tisíc megawatt hodín ročne a je schopná energiou zásobovať 80-tisíc domov. Ide o najväčší projekt na solárnu energiu na africkom kontinente.
Masívne rozšírenie existujúceho systému metra v Londýne, projekt Crossrail, je najväčší stavebný projekt v Európe, aký kedy bol uskutočnený. Zahŕňa desať nových liniek a spája 30 existujúcich staníc úplne novými tunelmi. Prevádzka sa má začať v roku 2017 a bude plne funkčný do roku 2020.
Vodná elektráreň a priehrada Itaipú, ktorá sa nachádza na hranici medzi Brazíliou a Paraguajom, vygenerovala v roku 2015 89.5 TWH energie, čo je najviac zo všetkých priehrad na svete. Dodáva 75 percent spotrebovanej energie V Paraguaji a 20 v Brazílii.
Po dokončení v roku 2011 sa Jiaozhou Bay stal najdlhším morským mostom na svete. Meria 42 kilometrov a o polovicu skrátil cestovný čas medzi východnou Čínou a ostrovom Huangdao.
V roku 2026 iracký mrakodrap známy ako "Nevesta" bude mať "závoj" zo solárnych panelov a vyprodukuje toľko energie, koľko spotrebuje. Bude vysoký 1,152 kilometra a bude obsahovať parky, kancelárie, reštaurácie a železničnú sieť.
Novo rozšírený Panamský prieplav bol predstavený verejnosti na začiatku júna 2016, 102 rokov po otvorení. Jeho rozšírenie stálo 5,4 miliardy dolárov a 40-tisíc pracovníkov strojnásobilo jeho kapacitu.
Najdlhší a najhlbší železničný tunel na svete, vybudovaný vo Švajčiarsku pod Alpami, plne pre dopravu otvorili v decembri 2016. Gotthardský tunel, prezývaný podľa francúzskej skratky GBT, je dlhý 57,1 kilometra a v niektorých miestach je až 2,3 kilometra pod povrchom.
Po dokončení v septembri 2016 sa čínsky teleskop Pingtang stal najväčším svetovým rádioteleskopom na svete. Obrovské zariadenie s tanierovou anténou s priemerom 500 metrov vybudovali v priebehu piatich rokov v provincii Kuej-čou na juhozápade krajiny. Projekt si vyžiadal náklady asi 180 miliónov dolárov. Teleskop je schopný zachytiť signály zo vzdialenosti viac ako tisíc svetelných rokov od Zeme.