19.11.2018, 00:00

Predali dom aj celý rodinný majetok. Dnes sú jednotkou na trhu bezpečnostných systémov do áut

HN vám predstavujú nástupníkov v slovenských rodinných podnikoch, ktorí prebrali firemnú štafetu.

Okrem vyššie spomínaných dielov je dôležité zamerať sa na kontrolu aj iných hlavných prvkov. Patrí sem brzdový systém a podvozok, interiér vozidla a elektronické časti (klimatizácia, rádio a podobne), karoséria a prípadná korózia auta. 

Rovnako sa zamerajte aj na preverenie histórie vozidla - najazdené kilometre sa aj napriek vysokým finančným postihom stále veselo "stáčajú" a vám to môže v budúcnosti narobiť problémy. 

Dobrým znamením môže byť, ak je k autu správne vyplnená servisná knižka. Dnes však nie je problém sfalšovať aj takýto dokument.
Zdroj: Pexels

Ešte do konca milénia boli autá už od výroby veľmi slabo zabezpečené a dodatkové systémy dokázali skúsenejší zlodeji prelomiť. Štefan Vámoš to zobral ako príležitosť a už za bývalého režimu začal rozmýšľať, akým spôsobom zaplní túto dieru na trhu. Po revolúcii síce mal možnosť začať podnikať, no aj kvôli tomu, že potreboval vysokú vstupnú investíciu, sa k tomu napokon odhodlal až v roku 1996. Vtedy Vámošovci predali celý svoj majetok, aby mali kapitál pre začiatok podnikania. V tom čase mal Štefanov syn Richard sedemnásť rokov a od začiatku s otcom spolupracoval. V súčasnosti už firmu vedie a VAM security je dnes jednotkou na trhu bezpečnostných systémov do aút.

Všimol si ich novinár

„Od našich začiatkov až po profesionálnu kariéru sme prešli veľkým vývojom,“ spomína syn Richard a hovorí, že už v prvotnej otcovej myšlienke išlo o odnímateľnú súčiastku, bez ktorej by sa auto nedalo naštartovať. Niekedy však neexistovali riadiace jednotky, iba obyčajné zapaľovanie. Štefan Vámoš v priebehu niekoľkých rokov ucelil myšlienku odnímateľného zapaľovania, no chýbali mu peniaze na realizáciu tohto nápadu.

Po diskusii so synom prišli k záveru, že to má potenciál a rozhodli sa predať dom a rodinný majetok. Takmer všetko investovali do vývoja prototypu a ešte rok čakali na oficiálnu certifikáciu. „Produkt sme mali na stole, vedeli sme ho vyrábať, vedeli sme ho montovať, no narazili sme na problém,“ vysvetľuje Richard. Najprv to začali ponúkať predajcom aút, neskôr poisťovniam. Všetci ich však odmietli. Okrem toho im došli peniaze za predaný majetok, a preto sa ešte dodatočne zadĺžili. To neskôr viedlo až k exekúciám. „Preinvestovali sme takmer milión korún, dali sme do toho čas, energiu aj kus seba a okolitý svet nás odmietol. Cítili sme sa ako v diere,“ približuje situáciu.

Štefan Vámoš
Zdroj: Viliam Gobl

Zlom prišiel na prelome milénia, počas takzvanej éry kradnutia aút. „Našu firmu si všimol regionálny novinár a napísal článok o perfektnom slovenskom produkte na zabezpečenie aút. Odvtedy firma napreduje. Dnes máme dvadsať mechanikov, dielňami sme pokryli takmer celé Slovensko a pobočky máme aj v zahraničí,“ hovorí Vámoš. Ich produkt sa zmenšil na veľkosť kľúča, sortiment sa rozšíril a dodnes nedostali ani jednu reklamáciu a ani jedno auto, ktoré vyšlo z ich dielne, nebolo odcudzené.

Aj na odtlačok prsta

Už od začiatku fungovala firma v tandeme otec a syn, pričom každý z nich prispel k úspechu iným spôsobom. Otec Štefan prišiel s nápadom, je tvorcom prvotného know-how a prototypu, ktorý potom spolu vyvíjali. Úlohou syna bol najmä boj s konkurenciou či úradmi a zabezpečovanie výroby a odbytu. Bol to práve Richard, ktorý začal s expanziou spoločnosti do zahraničia. Najprv to skúsili v susednom Česku a neskôr aj v Anglicku, kde je podľa Vámoša oveľa väčší potenciál trhu a kúpyschopnosť.

Otvorenie poslednej pobočky vo Veľkej Británii so sebou prinieslo zmeny a nové smerovanie spoločnosti. Na britský trh prišli s novou značkou VAMPIRE, lepším marketingom, no hlavne s novým produktom. Od starého sa nelíši len moderným dizajnom, ale hlavne lepším zabezpečením vďaka odtlačku prsta, ktorý je potrebný pri naštartovaní vozidla. Aj táto nová funkcia  má svoj zmysel. „V Británii je zvykom ukladať všetky kľúče v tesnej blízkosti od vchodových dverí. Zlodej to môže ľahko využiť a ukradnúť auto aj s naším bezpečnostným systémom. Preto sme ho obohatili o túto funkciu, vďaka ktorej naštartuje vozidlo iba jedna osoba,“ ozrejmuje Richard.

Jeho vízia pre spoločnosť je jasná: „Mojim cieľom je dodať tento systém niekoľkým automobilkám tak, aby bol aspoň súčasťou doplnkovej výbavy nového auta,“ uzatvára Richard Vámoš.



Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.