Najväčší kontajnerový terminál na Baltskom mori - Deepwater Container Terminal sa nachádza v Gdansku. Obsluhuje zaoceánske lode s dĺžkou viac ako 400 metrov.MN
Jednotku poľských prístavov na Baltskom mori využíva i U.S. Steel Košice.
V najväčšom prístave Poľska cítiť slovenskú stopu na každom kroku. Firmy, ktoré z tamojšieho prekladiska tovarov obchodujú s celým svetom, totiž robia biznis i s najväčšími tuzemskými hráčmi – napríklad s východoslovenskými oceliarňami, žilinskou automobilkou či stavebným gigantom z portfólia Juraja Širokého.
Košickí oceliari síce väčšinu surovín na výrobu ocele nakupujú na Ukrajine, menšia časť ale pochádza z Baltického prístavu na severe Poľska. Koks do svojich vysokých pecí totiž odoberajú od najväčšieho morského terminálu Port Północny z Gdanska, ktorý sa špecializuje na obchodovanie so surovinami pre energetiku.
„Zo Slovenska a z Česka máme celkovo troch zákazníkov. Najväčším z nich je spoločnosť U.S. Steel Košice, nasleduje ArcelorMittal Ostrava ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov. Zostáva vám 85% na dočítanie.