Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Kedysi, počas minulej éry, sa šíril vtip, v ktorom sa hovorilo o tom, aký je rozdiel medzi Japonskom a Československom. Vraj rozdiel spočíval v tom, že kým v Japonsku je raj na zemi, v Československu iba "ráj, to na pohled".
Nuž, všeličo sa v posledných rokoch zmenilo, ale ten "ráj to na pohled" v niektorých oblastiach zostal naďalej a kadečo sa robí a deje len tak naoko, aby sa nepovedalo. Potvrdila to, paradoxne, aj návšteva pápeža Benedikta XVI. v susednom Poľsku. Hoci ide o krajinu, kde text československej hymny zrejme nepoznali, zmysel niektorých slovných spojení je zrejme medzinárodný. Vedľa trasy, kadiaľ sa mala pohybovať kolóna vozidiel s pápežom, museli zmiznúť všetky reklamy s vyobrazením nahých častí ľudského tela či texty ponúkajúce dámske vložky a podobne. Tomu, čo sa táto krajina usiluje teraz navonok navodiť, sa v modernej reči hovorí imidž, presnejšie povedané -- kulisa či maska.
Nemorálnosť zostáva nemorálnosťou bez ohľadu na to, či sa deje verejne alebo skryto -- povedzme o dve ulice ďalej, kam už oko Svätého Otca z papamobilu nedovidí. Poľsko a návšteva Benedikta XVI. je, samozrejme, len jeden z množstva príkladov pretvárky týchto dní. Keď sa pozorne poobzeráme okolo seba, podobných príkladov z bežného života nájdeme nemálo aj u nás. Hoci sa pokladáme za kresťanskú krajinu.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.