StoryEditor

Hra o klienta

09.11.2006, 23:00

Neserióznosť. Minimálne tak sa dá označiť správanie sa niektorých poisťovní ku klientom, ktorí majú uzavretú povinnú poistku auta. Naťahovanie vodičov a posielanie poštových poukážok na poslednú chvíľu však nahnevalo ľudí, ktorí majú chuť si svoju poisťovňu vybrať. Dvojnásobne znevýhodnení sú klienti, ktorí nemajú prístup k internetu alebo v blízkosti ich bydliska nie je pobočka poisťovne. Niekedy im nestačí ani to a jediné, čo môžu urobiť, je čakať na poštára. Ale ten môže prísť neskoro a nebude zvoniť dvakrát.
Zo strany poisťovní je to však dvojsečná zbraň. Iste 0 deväťdesiat percent klientov nemá čas vyhľadávať a zisťovať svoju cenu poistky, a tak termín ma výmenu poisťovne zmeškajú. Či už vedome alebo nevedome. V hre je však aj dôveryhodnosť klienta k jeho poisťovni, ktorú takýmto prístupom riskujú. Stojí to za to?
V Česku nepotrebujú na určovanie termínov zverejnenia poistiek žiadne termíny v zákone, a predsa nemajú poisťovne problém dať klientom načas vedieť. Tento fakt však spôsobuje aj stabilizovanejší trh. Zneprehľadňovanie cien s povinnými poistkami na Slovensku však vyvoláva aj ďalšiu otázku. Kde je regulátor trhu a prečo nie je zákon stanovený jasne? Poisťovne v ňom každý rok nájdu pri boji o klienta dieru.
Termín zverejňovania poistiek sa pred dvoma rokmi snažila riešiť poslanecká novela zákona. Prax je však iná a nie všetky poisťovne oznámia relevantné cenníky a samotný klient si o ponuke urobí len veľmi hrubý odhad. Vtedy novela reagovala na chaos po príchode nového hráča na trh, ktorý priniesol dampingové ceny. Regulátor (toho času ešte Úrad pre finančný trh) zahral celú záležitosť do autu. Poisťovne tak zistili, že dovolené je prakticky všetko. Podporuje to aj konštatovanie národnej banky, že zákon o povinnom zmluvnom poistení netreba meniť. Je tak zrejme v poriadku. Otázne je však, pre koho.

Jana Mravcová, redaktorka ekonomického oddelenia, Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

01 - Modified: 2003-04-13 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Čo sa nosí v európskej reklame 02 - Modified: 2003-04-13 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Tunel krížom cez lesy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 08:52