Twitter
StoryEditor

Po Facebooku je prepadákom aj Twitter. Nastáva súmrak sociálnych sietí

27.07.2018, 14:52
Zlatá éra nespútaného rastu sociálnych sietí sa stáva minulosťou.

Dnešné výsledky Twitteru potvrdzujú, že nastáva istý súmrak sociálnych sietí. Výsledky Twitteru sklamali, najmä pokles počtu aktívnych užívateľov v druhom kvartáli o jeden milión mesačne z 336 na 335 miliónov.

Zlatá éra nespútaného rastu sociálnych sietí sa stáva minulosťou. Twitter, podobne ako Facebook, je vlastne obeťou vlastného úspechu. Zo svetových sociálnych sietí sa stávajú dôležití hráči ovplyvňujúci výsledky volieb či finančné výsledky firiem prakticky všetkých odvetví vo všetkých kútoch sveta.

Ruka v ruke s tým enormne rastie tlak na sociálne siete, ktoré tak musia investovať do svojho zabezpečenia, do súkromia svojich používateľov či do vyhodnocovania a analyzovania obsahu jednotlivých príspevkov a komentárov, ktoré sa na nich objavujú. Súčasne sa pomaly, ale iste preplňuje trh, na ktorom môžu realisticky pôsobiť.

Európska regulácia GDPR dopadá na podnikanie sociálnych sietí ako priamo, pretože ich núti k vyššie uvedeným investíciám, ale aj nepriamo. Verejná diskusia, ktorá okolo tejto regulácie prebehla, množstvu ľudí otvorila oči.

Uvedomili si, že sociálne siete sú síce účtovne zadarmo, avšak používatelia "platia" svojim súkromím, informáciami o svojich politických či spotrebiteľských preferenciách a o svojom správaní všeobecne, ktoré prakticky nevedomky odovzdávajú napríklad aj tretej strane ako v prípade kauzy "Cambridge Analytica".

Zdržanlivosť verejnosti najmä voči sociálnym sietiam hlavne na Západe teda narastá. Mládež a mladí ľudia už navyše stále zreteľnejšie favorizujú iné, dynamickejšie sociálne siete ako Instagram alebo snapchat. To všetko len urýchľuje spomínané prevzdušňovanie trhu.

Z Twitteru či Facebooku skrátka po 14, resp. 12 rokoch života prestávajú byť deti a musia dozrievať, mieria v ústrety dospelosti. Zrejú. So všetkým, čo k tomu patrí. Pre mladých už aj preto nie sú tak sexi a zároveň sa musia zmieriť s nižším, "vyzretejším", ale tým pádom aj udržateľnejším rastom tržieb a ziskovosti. Súmrak sociálnych sietí nie je súmrakom ich samotných, ale skôr ich nespútaného detstva s rýchlym až dravým rastom a minimom zodpovednosti.

Autor článku je Lukáš Kovanda, hlavný ekonóm spoločnosti Cyrrus.

Pozrite si nedávny rozhovor v HNtelevízii s Lukášom Kovandom o obchodnej vojne:

01 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 02 - Modified: 2024-04-18 11:02:22 - Feat.: - Title: Zvrat v prípade vykradnutej prevádzky Jovinečka. Influencer všetkých oklamal, valí sa na neho vlna kritiky 03 - Modified: 2024-04-16 18:16:10 - Feat.: - Title: Požiar historickej budovy burzy v Kodani je pod kontrolou. Postavia ju nanovo 04 - Modified: 2024-04-16 08:24:30 - Feat.: - Title: Musk chce prinútiť nových užívateľov, aby za príspevky na sieť X platili 05 - Modified: 2024-04-14 05:30:00 - Feat.: - Title: Chcete zarábať na sledovaní sociálnych sietí? TikTok to možno čoskoro umožní
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 10:52