Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.06.2009, 13:21

Motivačné stimuly zvýšili predaj áut v USA

Predaj osobných a úžitkových áut sa v USA v máji zvýšil aj napriek tomu, že dvom najväčším automobilkám hrozil bankrot. Medziročne sa však odbyt áut znížil o viac ako tretinu. Väčšina výrobcov hlási zlepšenie (na snímke: generálny riaditeľ americkej automobilky Ford Alan Mulally)

Najlepšie výsledky Chrysleru za celý rok

General Motors (GM) v máji zaznamenal medziročný pokles odbytu o 30 percent, ale v porovnaní s aprílom predaj jeho vozidiel vzrástol o 11 %, čo bol najlepší výsledok v tomto roku. GM v máji predal 191 875 áut. Zverejnila dnes svoj odhad spoločnosť Autodata. 

Predaj áut značky Chrysler U.S. sa v máji oproti vlaňajšku znížil o 47 percent na 79 010. Firma totiž v minulom mesiaci nedodávala autá mnohým významným kupcom, ako sú napríklad spoločnosti, ktoré prenajímajú vozidlá. V maloobchodnom predaji však Chrysler dosiahol najlepšie výsledky za celý rok. Jedným z dôvodom sú motivačné stimuly, ktorými jednotlivé automobilky lákali zákazníkov na kúpu nového vozidla. Chrysler pritom poskytol najvyššiu zľavu z ceny, v priemere 4 159 USD (2 921 eur) na vozidlo.     

You need to upgrade your Flash Player

Prvý aj bez pomoci

Najlepšie výsledky predaja dosiahol v máji Ford, ktorý ako jediný zvláda krízu bez vládnej pomoci. Odbyt vozidiel tejto značky v medziročnom porovnaní klesol o 24 %, ale v medzimesačnom vzrástol o 20 %. Podiel tejto automobilky na trhu dosiahol najvyššiu úroveň od roku 2006.     

[[{"type":"hn-image","fid":"75418"}]]
 Generálny riaditeľ automobilky Ford Alan Mulally. Snímka: AP/Carlos Osorio
 

Predaj značiek Ford, Lincoln a Mercury medziročne oslabil o 25,5 %, predaj všetkých značiek Fordu sa medziročné znížil o 9 %, predaj športovo-úžitkových vozidiel sa prepadol o 37,4 % a predaj nákladných vozidiel klesol o 28,7 %

[[{"type":"hn-image","fid":"75422","colorbox":"600x400","attributes":{"class":"right","width":"300","height":"258"}}]]Automobilka v máji celkovo predala 161 531 áut všetkých svojich značiek, pričom v rovnakom období predchádzajúceho roka to bolo 213 238 áut. Predaj značiek Ford, Lincoln a Mercury v sledovanom období medzimesačne klesol o 24,3 % na úroveň 155 954 vozidiel, čo však predstavuje najvyššiu hodnotu od júla 2008. Predaj značiek Ford, Lincoln a Mercury medziročne oslabil o 25,5 %, predaj všetkých značiek Fordu sa znížil o 9 %, predaj športovo-úžitkových vozidiel (SUV) sa prepadol o 37,4 % a predaj nákladných vozidiel klesol o 28,7 %.       

Ford zvyšuje produkciu

Automobilka Ford taktiež oznámila, že v Severnej Amerike pristúpila v druhom kvartáli tohto roku k miernemu zvýšeniu produkcie oproti pôvodnému plánu. V treťom kvartáli plánuje Ford v uvedenom regióne zvýšiť produkciu na 460 tis. vozidiel, čo oproti minulému roku predstavuje nárast o 42 tis. vozidiel.

Počet áut na sklade dosiahol v máji úroveň 350 tis. áut, čo je o 210 tis. áut menej ako v rovnakom období minulého roku. Americká automobilka Ford je prvým veľkým výrobcom áut, ktorý zverejnil výsledky májového predaja v Spojených štátoch. Konkurenčná spoločnosť General Motors nedávno vyhlásila bankrot a nasledovala tak automobilku Chrysler, ktorá o ochranu pred veriteľmi požiadala 30. apríla tohto roku.

Aj ďalší producenti áut hlásia zlepšenie májového predaja v porovnaní s aprílom, v prípade Toyoty napríklad o 21 %, aj keď oproti vlaňajšku jej odbyt klesol o 40 %. Predaj modelov Honda sa medziročne znížil o 41 % a Nissan o 33 %.  

Najväčšie automobilky

Chrysler požiadal v apríli o ochranu pred veriteľmi a tento mesiac sa dohodol s Fiatom na prevzatí. GM vyhlásil bankrot 1. júna. Automobilka momentálne nastupuje cestu reštrukturalizácie. Tá prinesie zatvorenie 14 závodov a prepustenie približne jednej tretiny zamestnancov. V novom GM získa federálna vláda 60-% podiel.     

Informovala o tom agentúra AP.      (1 EUR = 1,4238 USD)

 Celkové štatistiky predaja áut v USA
 
[[{"type":"hn-image","fid":"75424"}]]
 Zdroj: http://motorintelligence.com/

 

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.