Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Informačná kampaň na digitálne televízne vysielanie bude stáť 1,6 milióna eur. Najskôr nás bude presviedčať, že prejsť na digitálne vysielanie musíme. Nie je to nič nového pod slnkom, Slovensko sa k tomu zaviazalo už pred niekoľkými rokmi. Digitálne vysielanie zavádzajú všetky krajiny, takže ak ho do konca roka 2012 nebudeme mať, prvého januára 2013 by sme sa, obrazne povedané, zobudili do sveta bez televízie. Náš analógový príjem by bol totiž rušený digitálnym spoza hraníc. Potom nám povedia, ako sa máme pripraviť. Nuž, potrebujeme nový televízor alebo prídavné zariadenie set-top-box. No a napokon nás upozornia, že sme práve v tej lokalite, ktorú už idú odstrihnúť od analógového príjmu a pripojiť na digitálny. Všimli ste si? Každá etapa informačnej kampane sa dá naplniť jednou -- dvoma vetami. Ale drahými. Za viac ako jeden a pol milióna eur.

Kampaň na projekt, ktorý bude robiť súkromná firma a profitovať z nej všetky televízie, bude totiž financovať ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií. Teda štát. Teda my, daňoví poplatníci. Argument, že kampaň sa má dostať ku všetkým, stojí na vratkých nohách. Hriať nás môže len vedomie, že dávame hodnotný darček všetkým televíziám, verejnoprávnej i súkromným. Aby nám za naše peniaze povedali, že budeme mať lepší obraz, viac programov, a to aj tam, kde sme donedávna museli signál naháňať na streche.

S trochou zveličenia by sme teraz mohli odporučiť ďalším súkromným firmám, aby svoje zámery "obalili" do verejného záujmu čo najširšieho okruhu ľudí a požiadali štát, aby ich reklamnú, informačnú, či ako ju inak nazveme, kampaň financoval. Podľa tohto vzoru by nemuseli byť neúspešné.

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.