StoryEditor

Viac poslanie ako profesia

22.08.2012, 00:00

Reštaurácia bola plná, dva stoly ešte zívali prázdnotou, no svietil tam nápis Rezerve. Už pri vchode cerila zuby veľká, čerstvo ulovená ryba a naše deti si ju poriadne preskúmali. Včera sme sa rozhodli vychutnať si pekný výhľad z prímorskej reštaurácie na ostrove Brač a musím povedať, že nič nenasvedčovalo tomu, ako sa večer skončí.

Veľmi rád chodím do reštaurácií po celom svete a všímam si prístup obsluhujúceho personálu. Som toho názoru, že čašník je poslanie, nie zamestnanie. Čašník môže ľuďom pokaziť ten najkrajší a vzácny okamih vychutnania si jedla, alebo, naopak, spríjemniť chvíľu a deň. Uznávam dobrých čašníkov a čašníčky a vždy ich ocením, nielen slovne.

Na niektorých národoch pozorujem lepšiu schopnosť slúžiť zákazníkovi, u iných je to čistá katastrofa. Milo som vždy prekvapený na Ukrajine, štandardne super je to v USA a v Thajsku, výborní sú v Česku, slabšie je to v Rumunsku, zlú skúsenosť mám z prímorského Francúzska, no a rebríček vedie včerajší zážitok z Chorvátska. Nás Slovákov mám pol na pol.

Myslím si, že na ochotu obsluhy určite vplýva mentalita národa, ale aj konkurencia reštaurácií a predovšetkým osoba majiteľa. Ryba smrdí od hlavy. Tá včerajšia mohla byť super, no nedočkali sme sa jej. Keď sme ani po hodine a pol nedostali na stôl predjedlo, zdvihli sme kotvy a odišli protestne preč. Súčasne s nami to urobila aj česká rodina sediaca pri vedľajšom stole. Paradoxom bolo, že majiteľ bol v reštaurácii, no situáciu nedokázal vyriešiť.

Ako podnikateľ vždy rozmýšľam, ako môže niekto takto robiť reštauračný biznis. Veď fantastická výhoda daného segmentu podnikania je fakt, že jesť a piť musíme celý život. Koľko zákazníkov vám dá po takomto zážitku druhú šancu?

Na jednej z našich firemných dovoleniek som obsluhoval štyri hodiny bez prestávky v bare a staral sa o našich spolupracovníkov. Viem, že je náročné byť celý deň na nohách a slúžiť zákazníkovi. Obdivujem každého čašníka a čašníčku, ktorí veria, že majú krásnu profesiu a môžu ľuďom spríjemňovať ich deň. Veľmi si želám, aby u nás na Slovensku kvalita služieb išla hore, domáci i turisti mali pozitívne zážitky a vracali sa.

My pôjdeme dnes večer do inej reštaurácie a dáme šancu niekomu inému. Verím, že sa ryby dočkáme.

Autor pracuje vo finančníctve

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 21:49