StoryEditor

Kamil Charvát o EFFIE: Všetky práce mali zdravý základ, ale kategórie potrebujú zmenu

01.03.2024, 09:33
  • Na uplynulý ročník EFFIE Slovensko sme sa pozreli spolu s predsedom poroty a CCO MUW Saatchi & Saatchi.
  • Tento rok sa súťaž  musela zaobísť bez osobných prezentácií. Vraj prinášajú do súťaže (zbytočné) emócie.
  • Porota však bola celkom štedrá a po minuloročných suchotách udelila aj dve prvé miesta.
  • Kompletné výsledky si môžete pozrieť v tomto článku, nájdete ich aj v printovom vydaní magazínu Stratégie, ktoré je aktuálne v predaji. 

Minulý rok nastalo po EFFIE medzi agentúrami rozčarovanie. Nebolo totiž udelené žiadne zlato a celkovo sa rozdalo iba veľmi málo cien. Klub reklamných agentúr následne avizoval, že príde k zmenám v štatúte súťaže. Čo sa odvtedy udialo?

Naozaj prišlo k viacerým zmenám, ale nemyslím si, že to súviselo práve s výsledkami minuloročnej EFFIE. Išlo viac o nastavenie poroty.

Ale pripúšťate, že v roku 2022 boli vlastne všetci sklamaní...

Je to možné, pretože sme nevideli zlato. To, že sme chceli EFFIE zmeniť, je však dlhodobejšou a väčšou ambíciou súčasného vedenia KRAS-u. Jedným z problémov, ktoré sme chceli okamžite vyriešiť, bolo, že sa na shortlist automaticky dostávali všetky neziskovky, preto sme pre „non profit“ vytvorili samostatnú kategóriu. Okrem toho sme vypustili osobné prezentácie prác.

Prečo?

Išlo o špecifikum slovenskej EFFIE, v zahraničí nič podobné nenájdete. Cieľom prezentácii bolo edukovať a porota si mohla preveriť pravdivosť údajov z prihlášok. Rozhodli sme sa, že prezentácie zrušíme a budeme sa držať úzusu, že sa počíta iba to, čo je v prihláške. Ide totiž o veľmi racionálnu súťaž a osobné prezentácie do nej vnášajú zbytočné emócie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 11:22