StoryEditor

Peter Nagy: Natívna reklama nie je liek, ktorý vyrieši všetky príjmy médií

20.09.2016, 15:19
„Je to však cesta, ktorá v kombinácií s inými môže naozaj pomôcť,“ hovorí Peter Nagy, speaker na konferencii Online Summit 2016.

O natívnej reklame ako možnosti zisku hovorí jeden zo speakrov blížiacej sa konferencie Online Summitu 2016 Peter Nagy. 

Aké sú najväčšie omyly pri vnímaní natívnej reklamy? Zvyká si na ňu slovenské publikum - médiá, zadávatelia, no predovšetkým samotní čitatelia?
Stretávam sa s tým, že si časť inzerentov myslí, že ak ide o reklamu, ktorá je natívna, tak ju netreba značiť ako inzerciu. Je to jednoducho redakčný obsah a hotovo. Ide však o druh inzercie, ktorú treba štandardne značiť. Tiež si natívnu reklamu zamieňajú s bežnými PR článkami a príliš tlačia na komerčné posolstvo, kvôli ktorému taký obsah vyznieva ako obyčajná reklama.

Je natívna reklama liekom na dramatické procesy, ktoré do mediálneho biznisu vnáša prebiehajúca digitalizácia?
Síce pôjdem sám proti sebe, ale poviem to: pochybujem. Natívna reklama nie je zázračný liek, ktorý vyrieši všetky problémy s príjmami médií. Je to však cesta, ktorá v kombinácií s inými, môže naozaj pomôcť.

Prečo sú dnes bannery podľa vás stále natoľko využívané a aj napriek poklesu stále generujú príjem?
Pretože stále fungujú. Stále prinášajú hodnotu inzerentom v podobe znalosti značky, no ich efektivita sa znižuje a adblockovanie im zasadilo ďalšiu ranu. Výpadok z príjmov môže nahradiť práve natívna reklama.

Predseda IAB Slovakia Michal Žatkuliak v rozhovore pre Stratégie povedal, že príjmy z natívu sú dnes menej než jednotky percent. Oplatí sa vôbec do tejto oblasti investovať?
Nikto nikdy nezmenil svet tým, že akceptoval súčasný status quo. Čoraz väčšia popularita natívnej reklamy má potenciál, aby v dohľadnej dobe príjmy tvorili desať až dvadsať percent. Aspoň to nasvedčuje situácia na americkom trhu, ktorá k nám postupne prichádza.

Na slovenskom trhu sa v rámci používania Adblocku pohybujeme približne na hodnote 10%, čo v porovnaní so zahraničím zatiaľ nie je fatálne. Nestačilo by vytvoriť medzi vydavateľstvami konsenzus a jednotnú bannerovú politiku?
V skutočnosti je ďaleko väčším ohrozením zvyšovanie percenta mobilných zariadení, pretože menšie obrazovky znamenajú menej reklamy. V kombinácii s postupným nárastom adblockovania môže ísť o skutočne výrazný zásah do príjmov mediálnych domov.

Viac sa o téme natívnej reklamy dozviete na konferencii Online Summitu 2016, ktorá sa uskutoční už 27. septembra 2016. 

Kto je Peter Nagy

Pracoval ako redaktor v anglickej sekcii Slovenského rozhlasu, neskôr editoval áno! online magazín. Ako projektový manažér vo vydavateľstve Petit Press založil portál Fičí.sk, ktorý mesačne navštívi štvrť milióna čitateľov. Neskôr založil obsahové a kreatívne štúdio SME Creative, ktoré sa špecializuje na tvorbu natívnej reklamy, najmä sponzorovaného obsahu.

01 - Modified: 2016-12-21 09:53:11 - Feat.: 0 - Title: Predseda IAB Slovakia: Slovenské vydavateľstvá si samé kazia svoj online biznis
01 - Modified: 2016-09-27 11:27:34 - Feat.: - Title: Online Summit 2016 je v plnom prúde. Tu sú highlighty 02 - Modified: 2016-10-03 19:19:42 - Feat.: - Title: Displayová reklama nie je to, čo bude médiá živiť 03 - Modified: 2016-12-21 09:53:11 - Feat.: - Title: Predseda IAB Slovakia: Slovenské vydavateľstvá si samé kazia svoj online biznis
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 14:53