Udržateľný marketing a ESG stratégie.
StoryEditor

Zelená príloha 2024: ESG je revolúciou v marketingu

06.03.2024, 13:33

Súčasťou aktuálneho vydania magazínu Stratégie je aj špecializovaná príloha. Tentokrát sa venujeme zložitej ale o to dôležitejšej a zodpovednejšej téme. 

V prílohe nájdete veľký prieskum agentúry IPSOS o tom, že ESG môže byť aj konkurenčnou výhodou. 

Komunikačný expert Pavel Vlček je rovnako presvedčený, že nové pravidlá, ktoré zavádza Európska únia, prispejú k vyššej férovosti komunikácie. 

Zástupcovia veľkých značiek preradili, ako tvoria svoje stratégie a ako ich vyhodnocujú. 

Zelenú prílohu nájdete v Stratégiách a teraz si ju môžete stiahnuť ako PDF na konci tohoto článku.  

Šetrný k životnému prostrediu? Zelený? Ekologický? Na tieto výrazy jednoducho zabudnite, ak na ne nemáte aj dôkazy. Už žiadny „biodegradovateľný“ len tak, lebo máme ten pocit. Na všetko treba certifikát, inak ide o primitívny greenwashing. Európska únia postupne zavádza nové pravidlá, regulácie, na svete sú zákony, ktoré majú sprehľadniť komunikáciu ESG tém. A pre ekonomiku tým nastávajú nové výzvy.

Niekto sa bude sťažovať a hromžiť, iný to pojme ako zaujímavú príležitosť. Marketing je už dlhšie v ére ESG, ale vyznať sa v spleti regulácií a povinností vôbec nie je jednoduché. Aj preto v Stratégiách opäť prichádzame s obľúbenou Zelenou prílohou, ktorá prináša aspoň časť pohľadu na ekologické a spoločensky zodpovedné témy. Bez ich poznania a pochopenia sa už jednoducho nezaobídeme. Na nasledujúcich stránkach si môžete prečítať zaujímavé údaje z prieskumov zo Slovenska aj zo sveta, návrhy, ako komunikovať zodpovednejšie a máme aj pozitívne príklady firiem, ktoré ESG berú naozaj vážne.

Zmena vo svete sa jednoznačne deje a už sa tento valec nedá zastaviť. Potvrdzujú to aj globálni marketéri, ktorí sa zúčastnili veľkej štúdie Sustainable marketing 2030. Aj oni však vo svojich odpovediach priznávajú, že agenda naberá na dôležitosti, no mala by byť ešte viac ambicióznejšia. Skrátka, viac konať a menej hovoriť. Hlavnou výzvou je podľa tohoto materiálu, ktorý vypracovala spoločnosť Kantar pre World Federation of Advertisers, nedostatok pridelených interných zdrojov. Bez peňazí to jednoducho nepôjde. Marketéri vedia, že si treba zadefinovať nové obchodné modely, vzdelávať spotrebiteľov a prijímať inovácie, ktoré prinesú konkurenčnú výhodu.

Kompletnú prílohu si môžete stiahnuť TU. 

01 - Modified: 2024-03-13 09:57:25 - Feat.: - Title: Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky 02 - Modified: 2023-11-23 10:30:28 - Feat.: - Title: CSRD v skratke: Ako sa pripraviť na nefinančný reporting 03 - Modified: 2023-11-14 11:02:00 - Feat.: - Title: Trend ESG reportovania vo svete silnie 04 - Modified: 2023-11-10 09:17:40 - Feat.: - Title: Vnímajte ESG nielen cez prizmu povinnosti, ale aj ako príležitosť, hovoria špecialistky zo spoločnosti RSM 05 - Modified: 2023-06-16 14:00:08 - Feat.: - Title: Hovorca U.S.Steel: Greenwashing nás netrápi, na všetko máme tvrdé dáta
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. apríl 2024 00:10