Na základe čoho sa pozná dobrý autoservis? Na Slovensku sa môžeme stretnúť so štyrmi druhmi autoservisov. Popri autorizovaných servisoch, ktoré síce ponúkajú najvyšší štandard, ale aj najvyššie ceny, tu stretneme nezávislé autoservisy, ktoré sú prakticky takmer identické s autorizovanými, majú však prístup iba k 80 % originálnych náhradných dielov a nesmú vykonávať garančné prehliadky. Obe skupiny autoservisov sú registrované v Cechu predajcov a autoservisov SR, čo by mala byť už sama osebe záruka kvalitného servisu.

"Neexistuje absolútne dokonalý autoservis a taktiež neplatí rovnica, že drahý servis = kvalitný servis," hovorí Štefan Mihálik, prezident Autoklubu SR. "Z ohlasov našich zákazníkov, ale i spotrebiteľov všeobecne vyznieva, že sú skôr preferované neautorizované servisy. Spotrebitelia majú s autorizovanými servismi skôr zlé ako dobré skúsenosti," hovorí Branislav Holbay, referent marketingu spoločnosti Auto Kelly Slovakia, popredného importéra a distribútora náhradných dielov pre osobné automobily. Holbay hovorí, že zákazníci autorizovaných autoservisov konštatujú, že niektoré servisné úkony nemajú dostatočnú odbornú úroveň. Ojedinelé nie sú ani prípady, keď v servisovanom automobile sú vykonané aj také úkony, ktoré vôbec nesúvisia s danou poruchou.

V každom serióznom autoservise by sa mal prijímací technik pri otvorení zákazky dohodnúť na predbežnom rozsahu a predbežných nákladoch opravy poškodenia automobilu. "V prípade, že pri samotnej oprave sa zistia ďalšie poškodenia alebo skryté chyby a ich následná oprava presahuje 10 percent, prijímací technik je povinný informovať zákazníka a dohodnúť s ním postup," tvrdí Stanislav Pravda z Cechu predajcov a autoservisov SR.

"Kvalitný servis môžeme rozoznať už od príchodu a označenia," hovorí Štefan Mihálik. Medzi samozrejmosti by podľa neho malo patriť:

˙ Čistota prostredia, vstup, preberacie pracovisko a dielne. Samozrejmosťou by mal byť prístup k jednoduchému občerstveniu pre zákazníkov
˙ Jasné a prehľadné cenníky prác by mali byť už v preberacej miestnosti
˙ Preberací technik by mal byť príjemný, odborne vzdelaný, slušne oblečený
˙ Vozidlo, ktoré je prebraté do servisu, by malo byť ešte pred majiteľom a v prítomnosti preberacieho technika opatrené ochrannými fóliami, alebo rohožkami na miestach, ktoré môže servisný technik znečistiť špinavými montérkami.
˙ Preberací protokol vozidla by mal byť zrozumiteľný a prehľadný. Zápis o požadovanej oprave by mal byť zrozumiteľný a samozrejmosťou by mala byť povinnosť konzultácie so zákazníkom v prípade, že oprava presahuje odhadovaný limit
˙ Zákazník by mal mať možnosť, ak o to požiada, byť pri oprave vozidla, pokiaľ do dovoľujú predpisy bezpečnosti pri práci
˙ Pri preberaní opraveného vozidla by mali byť zákazníkovi k dispozícii staré alebo poškodené diely. Tým má zákazník možnosť aspoň čiastočne skontrolovať, že či bolo nutné dané diely vymeniť aj keď z odbornej stránky to možno nedokáže posúdiť.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.