StoryEditor

Médiá sa boja o reklamu

07.12.2006, 23:00

Mediálne spoločnosti vrátane RTL alebo BSkyB tento týždeň varovali, že navrhovaná zmena súčasných pravidiel v oblasti televízneho vysielania v EÚ umožní členským štátom zakázať programy spoločnosti sídliacej v inej krajine únie. Európsky parlament bude na budúci týždeň hlasovať o plánovanej úprave direktívy umožňujúcej "televíziu bez hraníc". V prípade schválenia to bude najväčšia zmena v danej legislatíve od roku 1989, napísal Financial Times.
Na základe súčasnej legislatívy o televíznom vysielaní v únii môžu byť televízne spoločnosti regulované len úradmi v krajine, v ktorej firma sídli. To platí aj vtedy, ak spoločnosť vysiela svoje programy do iných štátov Európskej únie, kde platia, napríklad, prísnejšie zákony. Teraz však komisia pripravuje zmeny, ktoré podľa mediálnych spoločností umožnia štátom blokovať zahraničné príspevky na základe "verejného záujmu". Takéto zmeny by podľa firiem mohli ohroziť ich biznis.
V súčasnosti až polovica všetkých mediálnych spoločností, televíznych, rozhlasových či rôznych agentúr, sídli v Británii, ktorá má liberálne mediálne zákony. Vďaka tomu môžu vysielať napríklad aj reklamy, ktoré sú v iných krajinách problematické. Príkladom je Švédsko s prísnymi zákonmi v prípade reklamy na alkohol, ako aj reklamy pre deti do 12 rokov. Vďaka súčasným pravidlám v EÚ sa spoločnosti tým, že sídlia v Británii, môžu všetkým obmedzeniam vo Švédsku vyhnúť. Zmeny sa preto obávajú. Ak úpravy Európsky parlament schváli, členské štáty musia tento krok nasledovať, uzatvára Financial Times.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 02:04