StoryEditor

Sony chce pokoriť konkurentov

12.12.2007, 23:00
Hoci debut hernej konzoly PlayStation 3 odkladal japonský výrobca Sony od začiatku roka pre technické problémy niekoľkokrát a ani prvé týždne nenaplnili v porovnaní s dravou konkurenciou zo strany Xbox 360 od Microsoftu a Wii od Nintenda celosvetové očakávania, karta sa obrátila.

Podľa japonského magazínu pre analýzu trhu Enterbrain sa minulý mesiac podarilo Sony prvý raz pokoriť domáceho rivala Nitanda. V Japonsku predala spoločnosť Sony za minulý mesiac 183 217 kusov PlayStation 3, ktorá je technicky na oveľa vyššej úrovni a parametrami menšia než predchodca PlayStation 2, kým Nintendo predalo len 159 193 svojich technicky neporovnateľne jednoduchších konzol Wii. Podľa výkonného riaditeľa Sony Howarda Stringera chce spoločnosť v predvianočnom čase zaútočiť aj na celosvetový rebríček. Tam s počtom 5,6 milióna predaných kusov k septembru zatiaľ neúspešne bojuje práve s Nintendom, ktorý do októbra predal 13,2 milióna kusov Wii a s Microsoftom (13,4 milióna predaných kusov Xbox 360 k septembru).
Slovenský predaj
"Odkedy sme v polovici októbri znížili cenu novej 40 GB verzie Playstation 3 pre slovenských zákazníkov z približne 20-tisíc na 14 500 korún, zaznamenala divízia Playstation až tristopercentný nárast predajnosti oproti predchádzajúcim štatistikám," povedal pre HN produktový manažér Playstation Andrej Dula. A hoci číslo nechcel bližšie konkretizovať, vyvrátil tvrdenia, že by zaostávali na Slovensku v predajnosti za svojimi konkurentmi. "Trojkou je tu jednoznačne Wii od Nintenda. A ak aj má Microsoft povedzme historický náskok, pretože sa tu už rok a pol jeho konzola predávala, myslím si, že ju Playstation 3 v predajnosti predbehol. Jednoznačne je jedným z ťahúňov Vianoc, i keď pre vysoký dopyt máme existujúce aj objednané zásoby nateraz vypredané," dodal Dula.
Drahé a výhodné
Napriek tomu je pre Sony vo svete stále najlepšie zarábajúcim americký trh, aj tu mu však neustále dýcha na krk Nintendo a domáci Microsoft. Ten ako prvý v lete odštartoval zníženie cien svojich hier, k čomu bola nútená neskôr pristúpiť aj spoločnosť Sony. A hoci sa jej PlayStation 3 naďalej predáva za najvyššiu cenu spomedzi konkurentov (Microsoft ponúka na Slovensku jednotlivé verzie konzol za cenu už od 9- až do 17-tisíc korún za verziu Elite so 120 GB pevným diskom), Sony boduje práve technickými vymoženosťami.
"Aj na Slovensku sa potvrdzuje, že až 80 percent zákazníkov plánuje využívať Playstation 3 ako prehrávač Blu-ray diskov, teda novej generácie filmovej kvality, povedal pre HN Dula. Podľa posledných štatistík v Európe dominuje formát Blu-ray nad HD-DVD približne v pomere 73:27 percent. Pritom prehrávače s vysokým rozlíšením stoja na slovenskom trhu viac ako 17-tisíc korún, čo opäť zvýhodňuje nový Playstation 3, kde je za nižšiu cenu prehrávač aj konzola v jednom.
Faktom však je, že na slovenskom trhu Playstation 3 nepatrí medzi hlavných ťahúňov vianočného predaja. Podľa produktového manažéra Sony Slovakia Pavla Lomena v počte predaných kusov naďalej dominujú cenovo dostupné mp3 prehrávače, vo výške obratov zasa televízory. Práve pri nich očakávajú až 2,5-násobný nárast v porovnaní s minulým rokom, teda predaj až stotisíc kusov. Najpredávanejšími pritom sú LCD televízory s uhlopriečkami 32 a 40 palcov (82 a 104 cm).
"Aj tu však pociťujeme rast nárokov zákazníkov. Dopyt sa začína posúvať smerom k FullHD televízorom, teda s najvyšším dostupným rozlíšením a vyššou úspornosťou," dodal pre HN Lomen.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 15:17