StoryEditor

Dôsledky privatizácie

24.11.2004, 23:00

Výstavba tretej vzletovej a pristávacej dráhy na viedenskom letisku sa môže o niekoľko rokov oneskoriť. Šéf Flughafen Wien Herbert Kaufmann pre denník Die Presse uviedol, že podiel na Letisku M. R. Štefánika by mal podstatný dosah na investičný program vo Schwechate. V takom prípade by sa výstavba tretej, no zatiaľ spornej, dráhy oneskorila o tri až štyri roky. Podľa súčasných plánov by sa realizácia projektu v hodnote 400 miliónov eur mala ukončiť v roku 2010 alebo 2011.
Podľa Kaufmanna v prípade víťazstva v súťaži ponúknu spoločný letiskový systém a pokúsia sa časť premávky presunúť do Bratislavy, pričom pôjde o pravidelné, charterové či nákladné lety. Kaufmann počíta s privatizáciou bratislavského letiska koncom jesene alebo začiatkom zimy budúceho roka, pričom súťaž by mala byť vypísaná v lete. Ak Slovensko sprivatizuje viac než 50 percent, Viedeň chce získať väčšinový podiel a uvažuje o vytvorení konzorcia s lokálnymi a medzinárodnými investormi. V prípade úspechu je viedenské letisko ochotné investovať do výstavby nového železničného spojenia medzi Schwechatom a Bratislavou.
Podľa Die Presse záujem okrem Viedne ohlásila aj argentínska spoločnosť Aeropuertos, americký Glenealy International, americko-kanadský ViaPort, rakúske Austrian Airlines a stavebný holding Strabag.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 07:06