Električka na Námestí SNPTASR
StoryEditor

Vallo pozastavil vybudovanie električkovej zastávky pod Manderlákom na Námestí SNP

12.08.2019, 12:50
Autor:
TASRTASR
Projekt zastávky pod Manderlákom bol ohlásený v roku 2014. V roku 2016 bolo vypracované zadanie štúdie pre predmetnú zastávku.

Projekt vybudovania novej električkovej zastávky medzi Námestím SNP a východom z Laurinskej ulice v Bratislave, pri výškovej budove Manderlák, súčasne vedenie hlavného mesta pozastavilo. Pre TASR to potvrdil hovorca Bratislavy Peter Bubla. Mesto pritom ešte v roku 2016 avizovalo, že táto zastávka by mala pribudnúť už v priebehu jari 2017.

Zastávka pod Manderlákom

Magistrát svoje rozhodnutie zdôvodňuje projektom budúceho riešenia Kamenného námestia a aj riešenia obsluhy novovznikajúcej štvrte na Mlynských Nivách. "Musíme najprv uzavrieť nadväzné časti (električka na Mlynské Nivy) a až následne budeme vedieť, v ktorej polohe bude môcť byť umiestnená zastávka v tomto prestupnom uzle," vysvetlil hovorca.

Projekt zastávky pod Manderlákom bol ohlásený v roku 2014. V roku 2016 bolo vypracované zadanie štúdie pre predmetnú zastávku.

Mesto v roku 2016 avizovalo, že zastávka by mala pod Manderlákom pribudnúť už v priebehu jari 2017.

Doteraz sa tak nestalo. Do vybudovania zastávky však chcel magistrát čo najskôr zabezpečiť pre cestujúcich prestupovanie, a preto zriadil dve dočasné zastávky, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a vedľa súčasnej zastávky električky na Kamennom námestí.

Dočasne sa tak zabezpečil prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na novovybudovanú električkovú trať v Petržalke.

Malo to stáť 200-tisíc eur

Vo februári 2018 mesto TASR informovalo, že vybudovanie zastávky závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov, najmä krajského dopravného inšpektorátu a vydania stavebného povolenia.

Na jar 2018 avizovalo mesto realizáciu dopravného prieskumu, predloženie prepracovanej dokumentácie na dopravný inšpektorát, získanie od neho súhlasné stanovisko a dokončenie tak dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Nová električková zastávka mala byť "viedenského typu" a mať 34 metrov ako na Floriánskom námestí. Jej vybudovanie malo stáť zhruba 200-tisíc eur. Mesto tak chcelo uľahčiť cestujúcim MHD cestovanie a dať viac možností na prestup na električky. Štandardne sa podľa samosprávy totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 metrov.

01 - Modified: 2024-05-06 09:02:29 - Feat.: - Title: Realitný boom v Bratislave: Dopyt po novostavbách v hlavnom meste výrazne vzrástol 02 - Modified: 2024-05-06 08:29:55 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy je prejazdný len jeden pruh 03 - Modified: 2024-05-04 08:14:14 - Feat.: - Title: Slávny oscarový herec bude tento piatok v Bratislave. Poznáte ho? 04 - Modified: 2024-05-03 10:43:18 - Feat.: - Title: Tip na nenáročnú turistiku: Len na skok od Bratislavy ťa čaká jeden z najkrajších výhľadov na západe Slovenska 05 - Modified: 2024-05-03 08:31:03 - Feat.: - Title: Bývanie v Bratislave je drahšie, nájomné sa zvyšuje. Hodnota rastie aj starším bytom
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
07. máj 2024 04:57