StoryEditor

Dzurinda: Lukratívne dôvody držia koalíciu pokope

24.01.2010, 13:14
Autor:
TASRTASR
Predseda najsilnejšej opozičnej strany Mikuláš Dzurinda (na snímke) neočakával, že by Mečiarovo HZDS návrh na odvolanie šéfa rezortu dopravy podporilo.

Kritika ministra dopravy Ľubomíra Vážneho za zavedenie elektronického systému výberu mýta, a zároveň jeho podpora pri pokuse opozície o jeho odvolanie, nie je alibistický krok. Vyhlásil to v dnešnej diskusnej relácii Slovenskej televízií O 5 minút 12 predseda ĽS-HZDS Vladimír Mečiar. "Naše stanovisko je vyvážené a zásadné. V tom je jeho lukratívnosť. Je viac ako polovica januára a v polovici júna vláda končí. Pýtam sa, je vhodné na tieto mesiace vládu rozhadzovať? Vyvolať vládnu krízu?" uviedol Mečiar.

Spolitizovaný štrajk
Predseda najsilnejšej opozičnej strany SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda neočakával, že by ĽS-HZDS opozičný návrh na odvolanie šéfa rezortu dopravy podporila. "Je jasné, že lukratívne dôvody držia koalíciu pokope. Ale my máme ústavnú zodpovednosť voči občanov, ktorých mýto poškodilo. Lebo sa ukazuje, že systém je zbabraný, predražený a pre Slovensko nevýhodný," vysvetlil dôvody opozície pokus o odvolanie Vážneho.

Predseda ĽS-HZDS zároveň obvinil opozíciu, že štrajk dopravcov spolitizovala a "prihrievala si na nich polievočku, že zrazu sú priatelia chudobných a podnikateľov, aj keď pre nich nič nespravili."

Mýtny systém podľa predsedu SDKÚ-DS v roku 2010 spôsobí Slovensku stratu vo výške 54 miliónov eur. "Tento rok prinesú podľa vládnych zdrojov príjmy z mýta 180 miliónov eur, ale keď si zakalkulujeme, koľko zinkasuje firma, ktorá ponúkla najdrahšiu cenu, keď odpočítame zdroje z nálepiek a zníženie spotrebnej dane, tak nám vyjde strata v tomto roku 54 miliónov eur," spresnil Dzurinda.

Vrabce si čvirikajú
Pokiaľ ide o výdavky a zisky Mečiar si myslí, že čísla budú iné, a odporúča počkať si na zúčtovanie. Dodal, že je to len taktika opozície, že všetky koaličné kroky prezentuje v negatívnom svetle.

Dzurinda je však presvedčený, že jediný, kto z predraženého mýtneho systému bude profitovať, je firma "o ktorej už vrabce v Bratislave čvirikajú dlho, že pozostáva z mecenášov strany SMER." Šéf rezortu dopravy konal podľa neho aj pri postupoch voči protestujúcim dopravcom ako akcionár firmy a nie ako volený zástupca ľudu alebo ústavný činiteľ.

V.Mečiar na záver dodal, že k zníženiu spotrebnej dane na benzín v najbližšom polroku určite vláda nepristúpi. "Je to politický problém, nie ekonomický." Dzurinda toto odôvodnenie rázne odmietol.

01 - Modified: 2024-04-29 07:32:20 - Feat.: - Title: Nie je najmenší dôvod zvažovať alternatívu k Európskej únii, tvrdí Dzurinda 02 - Modified: 2024-04-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Dzurinda o vstupe do EÚ: Mečiar ma veľmi prekvapil. Slovensko mu nikdy nebolo ľahostajné, Ficovi je šumafuk 03 - Modified: 2024-04-23 09:20:03 - Feat.: - Title: Fedor Flašík mal veľké ústa 04 - Modified: 2024-04-23 09:23:47 - Feat.: - Title: Je to o konkurencieschopnosti 05 - Modified: 2024-04-19 10:57:33 - Feat.: - Title: GALÉRIA Zrušené zubné benefity či Huliakov dymový experiment. Internet satiricky reaguje na aktuálnu politickú scénu
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
02. máj 2024 17:02