StoryEditor

Dajte sa uniesť zážitkami na „bajku“. Vyberte si z cyklistických ponúk

28.07.2014, 00:00
Máme pre vás 20 tipov na "naj" cykloturistické trasy doma i za hranicami. Na výber sú zjazdy aj dráhy pre menej zdatných i rekreačných cyklistov.

1. Dunajská cyklistická cesta

Dĺžka na Slovensku: 168 km (je časťou celoeurópskej trasy EuroVelo 6, ktorá má dĺžku okolo 1 200 km)

Povrch: zväčša kvalitný asfalt.

Charakteristika: jedna z najobľúbenejších a najfrekventovanejších cyklistických ciest v strednej Európe. Vedie od hraničného prechodu s Rakúskom – mestečka Berg – a končí sa pri Štúrove. Za bratislavským Prístavným mostom sa rozdeľuje na pravo- a ľavobrežnú časť. Pravá pokračuje pozdĺž Dunaja po korune hrádze do Čunova, pričom medzi okrajom Petržalky a samotným Čunovom naďabíte na 7 „ľudových“ bufetov. Pri obci Čunovo odbočuje jedna vetva trasy k vodnému dielu a k areálu vodných športov s divokou vodou. Ide o najlepší európsky umelý vodný kanál, v ktorom trénujú aj olympijskí víťazi, je prístupný aj pre verejnosť. O pár sto mestrov ďalej sa týči múzeum moderného umenia Danubiana, kde je momentálne výstava diel Jiřího Nčeradského. Odtiaľ pokračuje trasa po hrádzi do Štúrova a na územie Maďarska.

Ľavobrežnou časťou Dunajskej trasy sa dá z obce Kyselica dostať do Vojky nad Dunajom kompou. Z Vojky prechádza trasa po hrádzi okolo dvoch jazier a pokračuje do Gabčíkova.

2. Moravská cyklistická cesta

Dĺžka na Slovensku: 24 km (je časťou celoeurópskej trasy EuroVelo 13)

Povrch: zväčša asfalt

Charakteristika: vedie z Holíča z rázcestia so Záhorskou cyklomagistrálou, ťahá sa po ceste do Hodonína. Po 1,5 km odbočuje vľavo k rieke Morave. Po jej hrádzi je vedená popri Kopčanoch a Brodskom až k hraničnému prechodu Kúty. Po hrádzi pokračuje k rieke Myjave a prechádza po novovybudovanej cyklolávke, potom po trávnatej hrádzi pokračuje k hraničnému prechodu Moravský svätý Ján. Cyklotrasa je pokračovaním diaľkovej cyklomagistrály Okolo rieky Moravy, ktorá k nám prichádza z Čiech. V Moravskom svätom Jáne sa dá napojiť na rakúsku sieť cyklotrás cez prechod obcí Moravský sv. Ján – Hohenau.

3. „Green bike Tour“ v Malých Karpatoch

Dĺžka: 45 km v skrátenej verzii

Povrch: prírodný povrch

Charakteristika: Existuje adrenalínovejšia aj šetrnejšia varianta tejto trasy. Začiatok je na bratislavských Kramároch pod Červeným mostom, odkiaľ sa ťahá k lesoparku Železná studnička. Po troch kilometroch asfaltového povrchu nasleduje odbočka do lesa a stúpanie. Po 1,5-kilometrovom kľukatiacom stúpaní pod Hrubý Drieňovec prichádza mierne klesanie a postupn...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-08-22 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Mladí hokejisti dostanú milióny
01 - Modified: 2024-04-11 07:36:18 - Feat.: - Title: Návštevnosť hotelov a penziónov vo februári medziročne vzrástla, viac ako polovicu tvorili domáci hostia 02 - Modified: 2024-04-11 14:31:29 - Feat.: - Title: Zahraniční turisti sa húfne vrátili na Slovensko, na rekord nechýbalo veľa 03 - Modified: 2024-04-04 19:56:05 - Feat.: - Title: Taliansky parlament nepodporil vyslovenie nedôvery ministerke cestovného ruchu kvôli jej aktivitám 04 - Modified: 2024-03-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Na biznis a cestu z „týždňovky“. Linka Bratislava – Košice nemá primárne slúžiť turistom, tvrdí štát 05 - Modified: 2024-03-15 13:34:48 - Feat.: - Title: Najlepší rok v histórii tatranského kolosu. Zvládli nástrahy počasia, karty ešte zamiešajú vodné svety
menuLevel = 2, menuRoute = style/cestovanie, menuAlias = cestovanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false