Z Oscarov sa stal za uplynulých viac ako 80 rokov fenomén, ale aj biznis. Označenie oscarový film znamená niečo viac a každoročne láka do kín množstvo ľudí. A tí radi o nich hovoria. Aj preto sa každoročne do hlasovania o najobľúbenejší film zapájajú aj čitatelia HN.
ONLINE PRENOS Z UDEĽOVANIA CIEN OSCAROV SLEDUJTE S NAMI DNES PO POLNOCI NA HNONLINE.SK
Spomedzi všetkých ôsmich filmov nominovaných v kategórii najlepší film roka si čitatelia HN vybrali film Americký ostreľovač. Snímka režiséra Clinta Eastwooda o americkom ostreľovačovi, ktorý sa vyberie do Iraku zachrániť svojich bratov a pritom sa stane legendou, má šesť nominácií (vrátane kategórie najlepší herec pre Bradleyho Coopera a scenár) a do našich kín vstúpil ešte len vo štvrtok. V našej ankete, ktorú sme spustili minulú nedeľu, získala snímka z celkového počtu (362 hlasov) až pätinu hlasov.
Napriek tomu, že film má spomedzi všetkých oscarových filmov najväčší rozpočet, ale aj príjmy, nemá veľkú šancu získať cennú sošku v kategórii najlepší film, pretože ani doteraz nezískal žiadnu prestížnejšiu filmovú cenu a navyše svojou kontroverznosťou vzbudzuje politické vášne.
Naše poradie jasne ukazuje, že sympatie voči filmom sa odrážajú od nasadenia do našich kín a prípadného marketingu. Na prvých dvoch miestach sú filmy, ktoré mali aj celkom slušnú reklamu a preto aj dobrú návštevnosť. A v kinách sú ešte celkom krátko. Ďalšie tri snímky boli v kinách už dávnejšie, ale v poslednej dobe sa o nich hovorilo najmä v súvislosti s oscarovými šancami a ziskom iných prestížnych cien, ktorých sezóna sa začala už začiatkom januára. Smerom dole to ide aj so sympatiami. A dva filmy (Teória všetkého a Selma) v našich kinách ešte ani neboli. „Ľudia viac vsádzajú na domácich športovcov či svoje obľúbené tímy, aj keď napríklad nie sú jasnými favoritmi, a rovnako tak viac vsádzajú na filmy, ktoré videli a páčili sa im," potvrdil pre HN mediálny konzultant spoločnosti Fortuna Martin Lánský.
Hlasovanie čitateľov HN:
Americký ostreľovač (réžia: Clint Eastwood) – 20%
Kód Enigmy (réžia: Morten Tyldum) – 17%
Grandhotel Budapešť (réžia: Wes Anderson) – 16%
Chlapčenstvo (réžia: Richard Linklater) – 16%
Birdman (réžia: Alejandro González Iňárritu) – 11%
Teória všetkého (réžia: James Marsh) – 10%
Whiplash (réžia: Damien Chazelle) – 6%
Selma (réžia: Ava DuVernay) – 0,8%