Máme radšej lacné a „špinavé“ autá
Nakupovali by sme ekologickejšie vozidlá, ak by sa ich cena odvíjala od množstva vyprodukovaných emisií, hovorí pre HN Patrik Križanský, riaditeľ SEVA – Slovak Electric Vehicle Association.
Nakupovali by sme ekologickejšie vozidlá, ak by sa ich cena odvíjala od množstva vyprodukovaných emisií, hovorí pre HN Patrik Križanský, riaditeľ SEVA – Slovak Electric Vehicle Association.
Európska komisia skúma, ako oživiť dopyt a vrátiť automotive na pôvodnú produkčnú úroveň a pripravila na to 20 miliárd eur.
Ku koncu roka 2018 bolo na našich cestách menej ako tisíc elektromobilov. Do roku 2030 ich majú byť podľa rezortu hospodárstva desiatky tisíc. Masívny rast má však prísť ešte neskôr.
V Európe bolo v minulom roku registrovaných 15,3 milióna vozidiel. Predajom kraľoval Volkswagen.
V minulom roku bolo registrovaných 15,3 milióna vozidiel, čo je nárast o 1,2 percenta. Predajom kraľovali Volkswagen, Renault i Ford.
Ďalšia vlna elekromobility by mala odštartovať už začiatkom budúceho roka. Rezort hospodárstva očakáva od samospráv vyšší záujem o infraštruktúru.
Zo žiadateľov o 786 dotácií na elektrifikované vozidlo majú kupujúci v pláne zakúpiť 689 vozidiel s čisto elektrickým pohonom. Hybridy sa nepresadili.
Celková alokovaná suma na úrovni šiestich miliónov eur sa vyčerpala za menej ako štyri minúty. Peniaze poslúžia na nákup 786 vozidiel.
Za posledných päť rokov sa na Slovensku zaregistrovalo menej ako tisíc e-áut.
Bratislava sa musí v oblasti produktivity vrátiť tam, kde bola v minulosti a hrať prvé husle v oblasti produkčnej siete.
Masívne výdavky na elektromobilitu sa vo Frankfurte premietli do reality.
Podmienky na trhu sa zhoršujú. K nástupu elektromobility sa pridáva aj spomaľovanie globálnej ekonomiky.
Automobilky po celom svete vynaložia stovky miliárd na vývoj i masívnu výrobu elektromobilov. Svoje linky za stovky miliónov modernizovala i Škoda.
Európa pokrýva len tri percentá globálnej produkcie batérií pre e-autá. Zmeniť to majú nové investície vrátane slovenskej.
Výrobcovia áut sú nútení reagovať na prechod k elektromobilite a slabší predaj na rozvojových trhoch.
Rekordné zisky a tržby. Tým sa môže súčasne pýšiť francúzska skupina PSA Group. Na trh uvádzajú prvé ekoauto.