Nemecko kritizuje migračnú politiku Únie
Nemecko, Francúzsko, Taliansko a Malta sa vlani v septembri dohodli na prechodnom systéme automatického prerozdeľovania migrantov zachránených v Stredozemnom mori, ktorý je založený na dobrovoľnej báze.
Nemecko, Francúzsko, Taliansko a Malta sa vlani v septembri dohodli na prechodnom systéme automatického prerozdeľovania migrantov zachránených v Stredozemnom mori, ktorý je založený na dobrovoľnej báze.
Po Sýrii ide o druhú najväčšiu migračnú krízu na svete. Ešte pred príchodom koronavírusu z krajiny podľa odhadov Medzinárodnej organizácie pre migráciu utieklo zhruba päť miliónov ľudí.
Na palube vládne napätie a posádka stále žiada o povolenie na zakotvenie.
„Mám 37 rokov a za celý život som videl iba vojnu. Preto som odišiel. Nechcel som, aby moje deti takto žili,“ hovorí otec rodiny, ktorá migrovala z Iraku. Nedávno ich prepustili z tranzitnej zóny na maďarsko-srbskej hranici – strávili v nej dva roky.
Ako ste sa sem dostali? S akými problémami ste sa museli popasovať? Ako sa vám žije na Slovensku? Aj na tieto otázky odpovedajú cudzinci z Kazachstanu, Ukrajiny, Peru, Grécka a Ruska.
Počet ľudí, ktorí museli nútene opustiť svoje domovy, minulý rok výrazne narástol. Z približne 70 miliónov na dnešných 79,5 milióna. Najväčšími skokanmi v každoročnej správe Vysokého komisára OSN pre utečencov sú pritom Venezuelčania.
Mariia Boretska pochádza z Ukrajiny a v Bratislave študuje žurnalistiku. Opisuje, s akými problémami sa ako migrantka stretla na Slovensku.
Na elegantnom riešení sa tak spoločnosť podľa odborníkov nikdy nezhodne.
Zatvorenie hraníc však nespôsobilo problémy iba Európskej únii fungujúcej za normálnych okolností bez hraníc, ale aj niektorým ázijským krajinám, ktoré sú vo veľkom závislé od pracovnej migrácie.
14-dňovej karanténe sa však nevyhli mnohé Slovenky, ktoré pracujú v Rakúsku ako opatrovateľky.
Sú regióny, v ktorých je od práce v zahraničí závislá výrazná časť obyvateľstva.
Stredozemné more je momentálne najsmrteľnejšiou migračnou hranicou na Zemi. Ľudia sa ju snažia zdolať aj v čase pandémie. Mimovládne organizácie, ktoré monitorujú situáciu na takzvanej “strednej” líbyjskej ceste varujú, že v najbližších týždňoch a mesiacoch sa môžu na mori ocitnúť desiatky zúfalých ľudí bez pomoci.
Stefan Schütz je vedúci misie v organizácii Sea-Eye, ktorá prevádzkuje záchrannú loď Alan Kurdi. V rozhovore pre HN Globálne opisuje, ako zachraňujú ľudí v Stredozemnom mori a ako do toho celého vstúpil koronavírus.
Turecký minister vnútra tvrdí, že Ankara umožnila o nedeľňajšieho dopoludnia prekročiť hranice s krajinami EÚ 76 358 migrantom.
Bangladéš verí, že vzdelávanie môže ochrániť mladých utečencov pred priekupníkmi a ich planými sľubmi o práci a lepšom živote.