Meškanie vyše tisíc minút. Štát na južnej trati zlyháva
Začali veľmi rozpačito. Prvý deň prevádzky ZSSK na úseku Bratislava – Komárno neprišla načas do cieľa väčšina súprav.
Začali veľmi rozpačito. Prvý deň prevádzky ZSSK na úseku Bratislava – Komárno neprišla načas do cieľa väčšina súprav.
Tender do Komárna je iba drobným čriepkom komplexného problému, že štátneho dopravcu málo strašíme konkurenciou.
Momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na trať na juhu Slovenska.
Cestujúci pre zrušenie autobusov na trase Bratislava – Viedeň majú nárok na plné vrátenie ceny lístku.
Oproti súčasnosti bude celková dotácia na trať medzi Bratislavou a Komárnom za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur.
Vrchný súd v Prah potvrdil predchádzajúci rozsudok Mestského súdu v Prahe z februára 2019, ktorý tiež označil žalobu za neopodstatnenú.
S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len menšie úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich.
Ministerstvo dopravy doposiaľ nerozhodlo, ako bude zabezpečená prevádzka vlakov na trase medzi Bratislavou a Komárnom.
Radim Jančura v rozhovore pre HNtelevíziu hovoril o situácii na trati Bratislava - Komárno.
Lukratívnu trať na juhu môžu dostať štátni dopravcovia Rakúska alebo Česka. Ministerstvu sa nepáči prístup RegioJetu.
Od piatka budú premávať z Bratislavy do Brna a Prahy aj autobusy spoločnosti, rovnako dvakrát v každom smere.
Spoločnosť RegioJet by chcela vypraviť prvý vlak už v nedeľu 7. júna, o dva dni neskôr vyjdú spoje Českých dráh.
Na frekventovanej trati Bratislava-Komárno v súčasnosti jazdí súkromný dopravca RegioJet, ktorý má záujem v tom pokračovať aj naďalej.