V zahraničí „jazdenky“ nechcú, u nás je zľava
Priemerný vek vozidlového parku na Slovensku stále rastie. Dôvodom je aj nastavenie registračných poplatkov.
Priemerný vek vozidlového parku na Slovensku stále rastie. Dôvodom je aj nastavenie registračných poplatkov.
Škoda Fabia štvrtej generácie má pomôcť značke orientovať sa na menej solventných zákazníkov. V tom pomohla aj Bratislava.
Slovenské fabriky potiahol dopyt. Zatiaľ čo sa od tohto roku očakával prepad produkcie o pätinu, nakoniec bol len na úrovni 11 percent.
Vlani sa na Slovensku predalo o 30 percent menej nových vozidiel. V novom roku sa to zrejme hneď nezlepší.
Vlani sa na Slovensku vyrobilo vyše 1,1 milióna vozidiel, čo predstavuje 202 osobných áut na tisíc obyvateľov.
Slovensko sa však nechce sústreďovať len na koncovú montáž elektromobilov.
Plusovým momentom, ktorý pomáha Slovensku udržať sa na pozícii automobilového giganta, je aj neustále sa rozširujúca infraštruktúra automotive sektora.
Spoločnosť I. K. A Real plánuje zamestnať viac ako 200 ľudí a preinvestovať 25 miliónov eur.
Európska komisia zvažuje zoškrtať emisie až o polovicu, čo môže výrazne poškodiť automobilky.
Vlády by mali definovať problémy a inžinieri prinášať ich riešenia, tvrdí v rozhovore pre HN Andy Palmer, bývalý šéf automobiliek Nissan a Aston Martin.
Najväčšie problémy, samozrejme, robí zatváranie predajní s našimi automobilmi. Európske krajiny vykazujú kolísavé dopyty, keďže sa vlády snažia vyrovnať s koronakrízou, hovorí v rozhovore pre HN šéf výrobného závodu Jaguar Land Rover v Nitre Russel Leslie.
O definitívnom konci výroby modelu sa hovorilo už pred rokmi. Najnovšie sa koncern rozhodol ukončiť jednu z populárnych karosárskych verzií.
Nová generácia modelu z dielne Kie sa na slávnom testovacom Nürburgringu už preháňa. Z liniek pri Žiline by mala schádzať už na jar.
Dôvodom je nutnosť získania nového projektu, na ktorý sa už podľa odborárov chodí istá časť pracovníkov zaúčať do Francúzska.
Konkurencieschopnosť našich fabrík ohrozujú ceny energií, cena práce, brexit a pandémia.
Zástupcovia podniku potvrdili miliardovú investíciu. Polovica bude preinvestovaná do výroby nových modelov, zvyšok zhltne modernizácia.