Mýto bolo právom kritizované. Diaľničiari sa boli inšpirovať v Slovinsku a Rakúsku, povedal odborník
V HNtelevízii si pozrite rozhovor s riaditeľom Výskumného ústavu dopravného Ľubomírom Palčákom.
V HNtelevízii si pozrite rozhovor s riaditeľom Výskumného ústavu dopravného Ľubomírom Palčákom.
Najvyšší kontrolný úrad vydal správu za minulý rok, v ktorej hodnotil efektivitu využívania finančných prostriedkov.
Od začiatku januára do konca júna zaplatili dopravcovia na mýtnom 110 miliónov eur.
Na diaľniciach a rýchlostných cestách sa pritom v prvom polroku vybralo mýto vo výške 72,37 milióna eur, na cestách prvej triedy to bolo 33,78 milióna eur.
Konzorcium zložené zo slovenských SkyToll, ktorý spravuje mýto pre kamióny a autobusy na Slovensku a českej spoločnosti CzechToll zo skupiny PPF zvíťazilo s ponúknutou cenou 10,75 miliardy korún za desať rokov.
V pozadí CzechToll, ktorá bojuje o tender na výber mýta, stojí aj slovenský SkyToll
Slovenský prevádzkovateľ mýta SkyToll prepojený personálne s firmami najbohatšieho Čecha Petra Kellnera nevzdáva svoju snahu o prevádzku mýtneho systému v Česku.
Aktualizované 16.25 | Dopravcom skomplikovali život faktúry za elektronické mýto. Nie je jasné, či sú daňovo uznávaným dokladom a spôsobujú nadmernú administratívnu náročnosť.
Zavádzanie mýta v réžii súčasnej vlády bolo od jeho začiatku škandálom, Tender, podľa Júliusa Brocku (na snímke), vyhral súčasný prevádzkovateľ mýta preto, lebo "bol ministrov."
Aktualizované 18.20 | Dopravca, ktorý neprejde celý mýtom spoplatnený úsek cesty I. triedy, nezaplatí od 1. februára žiadne mýtne (na snímke minister dopravy Ľubomír Vážny).