Národný dopravca je po takmer desaťročí opäť na trati Bratislava – Komárno. Spolu s Rakúšanmi
Momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na trať na juhu Slovenska.
Momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na trať na juhu Slovenska.
S novým grafikonom má prísť na železnicu z Bratislavy do Komárna namiesto žltých vlakov štátny dopravca. Nové vagóny sú však ešte stále bez rušňovodičov.
Ešte do konca roka pritečú do koľají milióny eur ako kompenzácia za prvú vlnu pandémie. Mestské linky sa však k peniazom stále nevedia dostať.
Slovensko v minulosti plánovalo, že firmu ZSSK Cargo sprivatizuje, v roku 2006 však vtedajšia vláda Roberta Fica predaj zastavila.
Odchádzajúci zamestnanci dostanú odstupné do výšky siedmich mesačných platov.
Dejiny železničných tragédií sú, bohužiaľ, v podstate rovnako dlhé ako história samotnej železnice. Prvou známou obeťou sa pred 190 rokmi stal britský politik William Huskisson.
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.
Radim Jančura v rozhovore pre HNtelevíziu hovoril o situácii na trati Bratislava - Komárno.
Obrovský pokles objemu dopravy, čiastočne spôsobený cestovnými obmedzeniami, znížil príjmy Deutsche Bahn.
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.
Český prepravca obnoví aj autobusové linky.
Vlakový vozeň z roku 1936 prechádza od septembra 2018 celkovou renováciou za zhruba 1,3 milióna eur.
Európska komisia nevyžaduje, aby aerolínie nechávali prázdne sedadlá na zabezpečenie fyzického odstupu.
Štátne železnice trpia pod ťarchou pandémie a svojich ľudí posielajú domov. Krízu necítia len osobné súpravy, ale aj nákladný dopravca.
Z pohľadu regionálnej a prímestskej dopravy dochádza k zmenám len na východnom Slovensku.
Na železničnú dopravu sa nemôžeme pozerať ako na sociálnu službu, tvrdí pre HN Libor Lochman, riaditeľ Spoločenstva európskych železníc a infraštruktúry CER v Bruseli.