Posun bratislavského megaprojektu. Na rade je Budajov rezort
Železnice Slovenskej republiky predložili na ministerstvo životného prostredia zámer modernizácie západnej časti železničného uzla v Bratislave.
Železnice Slovenskej republiky predložili na ministerstvo životného prostredia zámer modernizácie západnej časti železničného uzla v Bratislave.
Schátraný areál s rozlohou štyri hektáre kúpila nezisková organizácia MZP z Kráľovského Chlmca blízka vplyvnému právnikovi Petrovi Pandymu.
Zákazka zahŕňa zabezpečenie stravovania zamestnancov ŽSR.
Neúspešní záujemcovia ešte môžu využiť opravné prostriedky proti rozhodnutiu o zadaní zákazky.
Nový riaditeľ Miloslav Havrila je dlhoročným zamestnancom ŽSR.
Igor Polák doposiaľ pracoval v ŽSR ako námestník generálneho riaditeľa pre prevádzku.
Vo štvrtok Správnu radu ŽSR o prerokovanie odvolania generálneho riaditeľa požiadal minister dopravy Árpád Érsek.
Členovia SOPK sa podieľajú na tvorbe hrubého domáceho produktu Slovenska 84 percent.
Ambície Bruselu, ktoré si stanovil na ceste za lepším životným prostredím, sú v slovenských podmienkach nateraz nereálne. Nepomôže ani zhustenie koľajovej prepravy.
Železnice hľadajú na popud Bruselu spôsoby, ako zahustiť dopravu na koľajniciach. Ako riešenie prinášajú aj pilotný projekt, ktorý chcú zaviesť na trati Bratislava – Trnava. Odstup medzi vlakmi sa tu má znížiť z ôsmich na tri minúty.
Súčasný technický stav trate Žilina – Rajec podľa ŽSR postačuje aktuálnemu počtu vlakov, ktoré na trati jazdia.
Meškanie sa odhaduje až na hodinu.
Vedenie sa dohodlo s odbormi.
Najlacnejší variant železničnú dopravu v Bratislave nevyrieši, ministerstvo sa prikláňa k projektu za miliardu.
Zavedené budú nové páry rýchlikov, osobných vlakov a regionálnych expresov.
Čistiace práce a odstránenie reklám stálo 380-tisíc EUR. Hlavnú stanicu v Bratislave inovovali kvôli Majstrovstvám sveta, cestujúcich zmeny nenadchli.