Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

„Na severnej pologuli sa dostávame do zimného obdobia, ktoré prinesie návrat aj k bežným výzvam: snehu, vetru a zatváraniu terminálov. Nevieme, čo sa stane,“ povedal v rozhovore pre BBC 5 Lars Mikael Jensen, ktorý v najväčšej lodnej prepravnej spoločnosti na svete Maersk vedie globálne oceánske siete. „Nedokážem posúdiť, či už sme za tým najhorším,“ priznal.

Sezónne zhoršenie podmienok totiž len pridá k už preplneným prístavom, v ktorých bolo podľa dát ďalšieho globálneho prepravcu Kuehne+Nagel v piatok celosvetovo „zaseknutých“ 584 kontajnerových lodí.

Zdroj: Seaexplorer

​To je podľa Financial Times dvojnásobok oproti minuloročným číslam. S neľahkou situáciou sa teraz vyrovnávajú viaceré európske lodné prekladiská. V najväčšom britskom vo Felixstowe podľa Jensena niektoré z lodí čakali na zakotvenie štyri až sedem dní.

Problémy, aj keď v menšej miere, sa nevyhli ani najvýznamnejším európskym prekladiskám. Čakanie v Hamburgu sa natiahlo na takmer tri dni, podobne dlho si nákladné plavidlá postoja aj v Antverpách. V Rotterdame sa oneskorenie šplhá k štyrom dňom.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.