22.01.2018, 14:14 Aktualizované dňa 22.01.2018 o 15:27

Firma z Karlových Varov kúpi Pepsi na Slovensku, ovládne náš trh

Akvizíciou firme vzrastú tržby o polovicu a stane sa najväčším dodávateľom minerálnej vody a nealkoholických nápojov na Slovensku.

Firma z Karlových Varov kúpi Pepsi na Slovensku, ovládne náš trh
Zdroj: MAFRA/Václav Šlauf

Karlovarské minerálne vody (KMV) kúpia od nadnárodnej spoločnosti PepsiCo jej pobočky na Slovensku, v Česku a Maďarsku s celkovými ročnými tržbami vyše 165 miliónov eur. Obchod by mal byť dokončený v prvom polroku tohto roka, čaká sa na súhlas protimonopolných úradov, uviedli dnes KMV v tlačovej správe. Spoločnosť PepsiCo v reakcii na otázku ČTK odkázala na správu KMV.

KMV za minulý rok očakávajú tržby osem miliárd korún (takmer 315 miliónov eur). Akvizíciou im vzrastú o polovicu a stanú sa najväčším dodávateľom minerálnej vody a nealkoholických nápojov v týchto troch štátoch. Prevzatím pobočiek získajú tri firmy so zhruba 900 zamestnancami a dvoma výrobnými závodmi.

Od PepsiCo prevezmú KMV výrobu nápojov Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton a Toma a distribúciu zemiakových lupienkov značky Lay's a Cheetos. Skupina KMV už distribuuje a vyrába nápoje značiek PepsiCo v Bulharsku.

Transakcia podlieha schváleniu príslušných protimonopolných úradov. Český protimonopolný úrad zatiaľ prípad neprešetruje. "Úrad sa k spomínanému spojeniu konkurentov vyjadrí až vo svojom rozhodnutí, ktoré bude výsledkom správneho konania o návrhu na povolenie spojenia. Úrad bude samozrejme o veci rozhodovať iba v prípade, že fúzia bude notifikovaná u nás, a nie u Európskej komisie," povedal ČTK hovorca ÚOHS Martin Švanda.

"Vďaka tejto akvizícii bude môcť skupina KMV ponúknuť ucelené portfólio produktov v rámci rôznych obchodných kanálov. V regióne doplníme našu súčasnú ponuku najmä pre reštaurácie o doteraz chýbajúcu kategóriu kolových nápojov," hovorí generálny riaditeľ KMV Alessandro Pasquale.

Česká pobočka PepsiCo predvlani znížila stratu z 33 miliónov na 8,7 milióna korún. Tržby jej medziročne vzrástli na 2,4 miliardy korún z 2,15 miliardy Kč. Strata bola podľa firmy spôsobená zvýšením marketingových nákladov na podporu všetkých značiek.

Skupine KMV vlani podľa odhadov vzrástli tržby na osem miliárd korún, keď predvlani predstavovali 7,5 miliardy. Za prvých desať mesiacov minulého roka skupina zvýšila predaj vôd o 2,9 percenta. V prípade ochutených vôd napríklad značka Mattoni zvýšila predané objemy o 5,8 percenta. Celkové predaje skupine vzrástli za minuloročné tri štvrťroky medziročne o šesť percent.

Skupina KMV je najväčším výrobcom minerálnych a pramenitých vôd v strednej Európe. V Česku vyrába okrem tradičnej minerálnej vody Mattoni tiež pramenitú vodu Aquila a minerálne vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Svoje produkty KMV vyváža do 20 krajín sveta. V zahraničí vlastní značky minerálnych vôd v Rakúsku, Maďarsku a na Ukrajine. Vo všetkých krajinách, kde KMV operuje, zamestnáva (pred dnes oznámenou akvizíciou) približne 1500 zamestnancov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.