Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.02.2018, 14:05

Twitter prvýkrát vykázal čistý zisk. Počet aktívnych užívateľov ostal za očakávaniami

Sociálna sieť Twitter vykázala prvý krát čistý zisk, ktorý predstavoval viac ako 97 miliónov dolárov.

Twitter prvýkrát vykázal čistý zisk. Počet aktívnych užívateľov ostal za očakávaniami
Zdroj: Twitter

Sociálna sieť Twitter vykázala vo štvrtom štvrťroku minulého roka prvýkrát čistý zisk, ktorý predstavoval 91,1 milióna USD. V porovnateľnom období predchádzajúceho roka firma hospodárila so stratou 167,1 milióna USD. Výsledky prekonali aj očakávania analytikov vďaka rastu príjmov z videoreklamy, ale počet užívateľov zaostal za očakávaním, pretože Twitter zrušil falošné účty.

Očistený zisk predstavoval 19 centov, analytici oslovení agentúrou Reuters čakali zisk 14 centov na akciu. Príjmy sa medziročne zvýšili o dve percentá na 731,6 milióna USD. To bol prvý rast od štvrtého štvrťroka 2016. Príjmy z reklamy stúpli o jedno percento na 644 miliónov USD.

Neschopnosť Twitteru vykázať zisk miatla investorov vzhľadom k tomu, že firma je prítomná takmer vo všetkých médiách a obľúbená medzi celebritami, športovcami a politikmi vrátane amerického prezidenta Donalda Trumpa. Twitter v októbri naznačil, že by mohol byť blízko zvratu, pretože znížil svoje výdavky.

Twitter však zaostal za očakávaniami v počte užívateľov svojich služieb. Vo štvrtom štvrťroku počet aktívnych používateľov za mesiac predstavoval 330 miliónov, čo bolo o štyri percentá viac ako pred rokom.

Oproti predchádzajúcemu kvartálu však klesol a analytici čakali až 332,5 milióna aktívnych užívateľov mesačne. Údaj o užívateľoch investori starostlivo sledujú ako ukazovateľ možného vývoja budúcich príjmov z reklamy.

V USA, z ktorých pochádza väčšina príjmov Twitteri, počet mesačných užívateľov klesol na 68 miliónov z 69 miliónov v treťom štvrťroku. Konkurenčne väčší Facebook má 2,1 miliardy mesačných užívateľov.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.