Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.03.2018, 00:00

Nápojové giganty stavili na čaje, čipsy či alkohol

Podľa analytikov sa vstup na nové trhy bude diať čoraz častejšie.

Nápojové giganty stavili na čaje, čipsy či alkohol
Zdroj: Reuters

Len začiatkom marca nápojový gigant Coca-Cola oznámil rozšírenie svojho portfólia o prvý alkoholický nápoj. Tento týždeň sa k nej pridala aj Kofola, ktorá kúpila českú značku čajov Leros. Stratégia firiem pritom nie je ojedinelá. S rozširovaním portfólia výrobcov sa na modernom trhu budeme podľa analytikov stretávať častejšie. Ide o stratégiu posilňovania pozície v konkurenčnom boji.


Ochrana pozície firmy
Rozširovanie produktových portfólií nápojárskych firiem je v súčasnosti výrazný trend. Ako ozrejmil Kryštof Kruliš, predseda Spotrebiteľského fóra, veľkí výrobcovia soft drinkov experimentujú s produktmi s obsahom alkoholu a, naopak, pivovary zaraďujú do svojho portfólia čím ďalej, tým častejšie okrem nealko pív aj rôzne varianty nápojov bez alkoholu. „Vďaka synergiám môžu takéto stratégie prinášať ľahšie posilňovanie pozícií na trhu, a to pri využití existujúcich a zvládnutých kanálov pre distribúciu a marketing,“ uviedol Kruliš.


Veľké nápojové spoločnosti vedia presne, čo robia. „Intenzívne zaraďo

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.