Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.05.2018, 08:45

Starbucks v Číne expanduje, chce zdvojnásobiť počet prevádzok

Vlani v decembri Starbucks otvoril v Šanghaji svoj najväčší obchod s kávou na svete.

V roku 1987 ho pôvodní majitelia predali bývalému zamestnancovi Howardovi Schultzovi a Starbucks začal expandovať. V súčasnej dobe Starbucks obslúži 40 miliónov zákazníkov týždenne a predáva viac ako štyri miliardy kávy ročne.
Zdroj: Flickr/HermanCheah

Americký kaviarenský reťazec Starbucks chce takmer zdvojnásobiť počet svojich prevádzok v Číne. Zatiaľ čo v súčasnosti tam má zhruba 3300 reštaurácií, do konca roka 2022 by ich malo byť 6000, informoval server CNN.

To znamená, že ročne sa v Číne otvorí 600 kaviarní Starbucks, každých 15 hodín jedna. Skoršie ciele spoločnosti boli skromnejšie a počítali s počtom 500 prevádzok.

Starbucks očakáva, že vďaka rýchlej expanzii sa v období rokov 2017 až 2022 jeho príjmy na čínskom trhu strojnásobia a prevádzkový zisk zdvojnásobí. Vlani v decembri Starbucks otvoril v Šanghaji svoj najväčší obchod s kávou na svete.

Podnikanie Starbucks v Číne i ďalších ázijských krajinách sa rozvíja podstatne rýchlejšie ako na etablovaných trhoch. Príjmy v Číne a v oblasti Ázie a Tichomoria sa v poslednom štvrťroku medziročne zvýšili o 54 percent, zatiaľ čo v USA, Kanade a Latinskej Amerike o osem percent.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.