Firmy a obchodníci sa po dvojročnom prechodnom období oddnes musia riadiť podľa nového európskeho nariadenia o ochrane osobných údajov. Slovensko je dokonca jednou z mála krajín Únie, ktoré pred nadobudnutím jeho platnosti tento predpis Únie prijalo aj priamo do národnej legislatívy. Podľa predbežných prieskumov však na nové pravidlá firmy nie sú pripravené.
Väčšina nepripravená
Analýza poradenskej spoločnosti KPMG dokonca tvrdí, že len tretina slovenských firiem je na GDPR plne pripravená. „Momentálne už nielen že plníme povinnosti uložené platnými predpismi, ale dokonca našim zákazníkom poskytujeme i vyšší štandard ochrany,“ skonštatovala Patricie Šedivá, hovorkyňa internetového predajcu Alza. Ďalšia tretina spoločností uvádza, že sa na začiatok účinnosti nariadenia sústredí len na najrizikovejšie oblasti, ale väčšina firiem sa spolieha na pomoc externých poradcov. „Firmy sa často boria aj s problémom, že sú pod veľkým tlakom iných firiem, ktoré poskytujú služby ,zladenie sa s GDPR‘ a uvádzajú ako svoj marketing aj to, že všetko, čo má firma vypracované a vyplýva z doterajšej legislatívy, je zlé, čo nie je pravda,“ vyjadrila sa Lucia Bezáková z Odboru p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.