Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.07.2018, 22:11

Čítačky zanikajú. Aj kvôli smartfónom

Čítačka kníh
Zdroj: Reuters

Ešte pred pár rokmi boli čítačky brané ako budúcnosť predaja kníh. Dnes sa čoraz viac ukazuje, že tlačené knihy majú na trhu svoje stále miesto.


V roku 1998 sa začal predaj prvej čítačky kníh značky Rocket. O necelých desať rokov neskôr prišiel na trh obľúbený Kindle spoločnosti Amazon, ktorý mnohí ospevovali ako revolúciu a hovorili o novej ére čítania kníh. „Najodvážnejšie odhady predpokladali, že čítačky z trhu vytlačia tlačené knihy. Ubehlo však už 20 rokov a čítačky voči knihám nedosahujú ani zlomok predajov v knižnom priemysle,“ tvrdí analytik Capital Markets Radoslav Tupý.


Ich predaj klesá
Čítačky zaznamenali najväčší úspech v roku 2011, keď dosiahli maximum s počtom približne 23 miliónov predaných kusov. O rok neskôr už klesol na pätnásť. Odvtedy kontinuálne klesá. Minulý rok to bolo len šesť miliónov.


„Záujem o čítačky kníh medzi zákazníkmi stále je, ale ich predaj z roka na rok mierne klesá, čoraz viac zákazníkov ich totiž nahrádza mobilmi s väčšími displejmi,“ vyjadrila sa aj tlačová hovorkyňa Datartu Iva Pavlousková. Práve na ne si môžu ľudia jednoducho knihy stiahnuť a mať ich poruke bez toho, aby si museli kupovať ďalšie zariadenie.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.