Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.08.2018, 18:30

Volkswagen čelí ďalšej kauze. Zamestnanci hovoria o "kečupgate"

Zamestnanci nemeckej automobilky sa búria proti novému kečupu v jedálňach.

Volkswagen čelí ďalšej kauze. Zamestnanci hovoria o "kečupgate"
Zdroj: iDnes.cz

Volkswagen patrí k najznámejším a najúspešnejším výrobcom áut na svete. Málokto však vie, že koncern sa špecializuje aj na niečo úplne iné.

Pod značkou Volkswagen sa vyrábajú aj párky a kečupy, ktoré predávajú zamestnancom v továrenských jedálňach vo Wolfsburgu, Bratislave, Kasseli, Emdene a Cvikove. A vyzerá to, že kečup môže spôsobiť najnovšiu kauzu.

O kečupe sa diskutuje vo fabrikách, na internetových fórach a píše sa o ňom vo svete. Nemecké médiá kauzu príznačne označujú „kečupgate,“ čím ju ironicky prirovnávajú k doposiaľ najväčšiemu škandálu nemeckej automobilky, kauze dieselgate.

Vysvetlenie kauzy dieselgate:

Hľadali nového dodávateľa

Celý problém pritom pôsobí banálne. Ako vysvetľuje portál NDR.de, kečup zmenil výrobcu, tým sa upravilo aj jeho zloženie, čím jednoducho chutí trochu inak. Ako píše portál, medzi zamestnancami teraz prevládajú debaty, ktorý z kečupov je lepší ako aj o tom, či je v ohrození tradícia automobilky.

Šéf stravovania Volkswagenu Martin Cordes pre médiá vysvetlil, že dôvodom zmeny je skutočnosť, že doterajší dodávateľ kečupu, koncern Modélez ho už viac nie je schopný produkovať a tak veľmi dôsledne hľadali alternatívu – vyberali z 12 ponúk od rôznych firiem s dôrazom na to, aby bol nový produkt čo najpodobnejší tomu pôvodnému. Celá fáza výberu a testovania trvala približne rok.

Zákazku na výrobu kečupu pre Volkswagen napokon získala firma Develey sídliaca v blízkosti Mníchova.

Nový kečup budú ešte zlepšovať

Cordes si zároveň vybraný kečup zastáva. Pripomína aj fakt, že je v konečnom dôsledku zdravší – obsahuje väčší podiel paradajkového pretlaku a menej cukrov a tukov. Zamestnancom je to zrejme jedno a najdôležitejšia pre nich zostáva chuť.

​Na tej sa bude podľa predstaviteľov Volkswagenu naďalej pracovať tak, aby čo najviac pripomínala pôvodný produkt. Ako príklad Cordes uviedol ostrosť kečupu. „Teraz ju môžete cítiť viac na špičke jazyka a nie v hrdle, ako v minulosti,“ vysvetlil Cordes.

Volkswagen predá ročne 400-tisíc fliaš svojho kečupu. Ešte populárnejšie sú párky. Ako uvádza britský The Sun, výrobkov „Currywurst Volkwagen“ sa ročne predá 8,6 milióna, čo z nich robí najpredávanejší produkt automobilky.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.