Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.08.2018, 00:00

Nákupné centrá nestíhajú. Na krk im dýchajú retailové parky

Na Slovensku pribúda čoraz viac jednopodlažných konceptov s veľkým parkoviskom.

Nákupné centrum Aupark
Zdroj: kst

Na Slovensku v minulosti intenzívne pribúdali nákupné centrá vo veľkých mestách. Momentálne je situácia odlišná a vo väčšej miere vyrastajú takzvané retailové parky.

V tomto roku je rozostavaných sedem takýto parkov, kým obchodné centrá sa budujú „iba“ štyri. Nákupné parky ťažia z konceptu, ktorý ponúka rozšírenie obchodných plôch najmä v malých mestách.

Ich podstatou je, že návštevník nachádza viacero jednopodlažných obchodov, situovaných jeden vedľa druhého a do každého z nich sa vchádza z exteriéru samostatne.

A práve v tom spočíva najzásadnejší rozdiel v porovnaní s veľkými centrami – absentuje tu interiérová pasáž. Výhodou parkov je tak ľahká dostupnosť, často na periférii mesta, s veľkým parkoviskom hneď poruke.


V susedstve potravinového reťazca

Nákupné parky zabezpečujú základné maloobchodné potreby obyvateľstva, a to svojou oblasťou a ponukou služieb. Tlak na spádovú oblasť, teda okruh potenciálnych návštevníkov, je výrazne nižší ako pri obchodných centrách.

Ako uviedol Peter

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.