Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.08.2018, 00:00

Nákupné centrá nestíhajú. Na krk im dýchajú retailové parky

Na Slovensku pribúda čoraz viac jednopodlažných konceptov s veľkým parkoviskom.

Nákupné centrum Aupark
Zdroj: kst

Na Slovensku v minulosti intenzívne pribúdali nákupné centrá vo veľkých mestách. Momentálne je situácia odlišná a vo väčšej miere vyrastajú takzvané retailové parky.

V tomto roku je rozostavaných sedem takýto parkov, kým obchodné centrá sa budujú „iba“ štyri. Nákupné parky ťažia z konceptu, ktorý ponúka rozšírenie obchodných plôch najmä v malých mestách.

Ich podstatou je, že návštevník nachádza viacero jednopodlažných obchodov, situovaných jeden vedľa druhého a do každého z nich sa vchádza z exteriéru samostatne.

A práve v tom spočíva najzásadnejší rozdiel v porovnaní s veľkými centrami – absentuje tu interiérová pasáž. Výhodou parkov je tak ľahká dostupnosť, často na periférii mesta, s veľkým parkoviskom hneď poruke.


V susedstve potravinového reťazca

Nákupné parky zabezpečujú základné maloobchodné potreby obyvateľstva, a to svojou oblasťou a ponukou služieb. Tlak na spádovú oblasť, teda okruh potenciálnych návštevníkov, je výrazne nižší ako pri obchodných centrách.

Ako uviedol Peter

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.