Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.08.2018, 18:00

Mladá generácia pripravuje firmy ako Netflix o milióny. Za služby neplatí

Mladí ľudia si navzájom heslá k prémiovým účtom požičiavajú, čím pripravujú streamovacie spoločnosti o milióny.

netflix
Zdroj: Reuters

Užívatelia streamingových služieb pripravujú spoločnosti, ako je Netflix o desiatky miliónov dolárov ročne. Až 42 percent používateľov do 21 rokov totiž za sledovanie videí neplatí. Prihlasovacie údaje si jednoducho požičiavajú od priateľov alebo preberajú od svojich rodičov.

Streamovacie služby ako je Netflix, Hulu či Amazon strácajú milióny na mladých užívateľoch. Tí medzi sebou zdieľajú heslá a ochudobňujú tak spoločnosti o potencionálnych zákazníkov.

"Prial by som si, aby som mal riešenie, pretože to skutočne poškodzuje obchodný model a spoplatnenie týchto služieb," hovorí Jill Rosengardu Hill, výkonný prezident spoločnosti Media Magic, v rozhovore pre CNBC.

Netflix problém v minulosti nevidel

Heslá podľa Hilla zdieľa až 35 percent mileniálov. Staršia generácia X v porovnaní s nimi zdieľa heslá len v 19 percentách prípadov a z najstaršej generácie baby boom len 13 percent užívateľov.

Spoločnostiam tak podľa CNBC unikajú desiatky miliónov dolárov, ktoré by im služby mohli priniesť v prípade, že by za ne zákazníci skutočne platili. Napríklad streamingová služba Hulu prichádza približne o miliardu dolárov ročne.

Generálny riaditeľ Netflix, Reed Hastings, pritom v roku 2016 povedal, že zdieľanie hesiel nie je problém. O dva roky skôr uviedol Richard Pleper, riaditeľ HBO, niečo podobné: "Neignorujeme to a hľadáme spôsob, akým zdieľanie hesiel ovplyvniť. Ale hovorím vám, nie je to zásadný problém."

Podľa expertov sa však situácia zhoršuje. Užívatelia mladší ako 21 rokov si heslá "požičiavajú" dokonca v 42 percentách prípadov. "Prístup k službe majú najprv prostredníctvom rodinného účtu. Ten potom využívajú aj počas rannej dospelosti," píše CNBC.

Princíp rodinných taríf

Ide o podobný princíp ako s rodinnými mobilnými paušálmi. Lenže zatiaľ čo operátori účtujú za členov rodiny extra poplatky, bariéry pri prihlasovaní a streamovaní prémiového obsahu z viacerých zariadení, sú nižšie.

"Zdieľanie je extrémne príťažlivé, zvlášť v okamihu, kedy jeho súčasťou nie sú priame náklady," vysvetľuje Sudeep Bhatia, profesor psychológie a marketingu na univerzite v Pensylvánii. "Tým, že dám svojmu priateľovi heslo pravdepodobne neovplyvním vlastný zážitok zo zhliadnutia, ale môže to prehĺbiť puto medzi nami dvoma," dodáva.

Spoločnosti potom strácajú aj tých užívateľov, ktorí si účet pôvodne zaplatili. Títo ľudia totiž vidia, že môžu streamovať aj pomocou cudzieho účtu. A zadarmo. "Desať dolárov za vlastný prístup potom berú ako stratené peniaze," hovorí profesor.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.