Technici automobilky Volkswagen povedali vyšetrovateľom, že u niektorých vozidiel VW, Audi a Porsche s benzínovým motorom sa mohlo manipulovať s emisnými testami. Napísal to nemecký denník Bild am Sonntag s odvolaním sa na interné dokumenty a výpovede svedkov.
Novy rozmer do škandálu?
Ak sa správy potvrdia, mohlo by to priniesť nový rozmer do emisného škandálu Volkswagenu, ktorý už na pokutách za manipulácie s emisnými testami vozidiel s naftovým motorom stál automobilku 27 miliárd eur.
Hovorca Volkswagenu, materskej firmy Audi a Porsche, uviedol, že nebude komentovať prebiehajúce vyšetrovanie.
Dodal, že automobilka v posledných mesiacoch intenzívne rokuje so Spolkovým úradom pre motorové vozidlá a nič nové sa zatiaľ nedeje.
Škandál sa týka aj Škoda Auto
Automobilka je vyšetrovaná kvôli tomu, že manipulovala s emisnými testami pri naftových vozidiel, aby vykazovali oveľa nižšiu úroveň znečistenia a aby splnili emisné normy. Podľa denníka mohlo byť manipulované tiež s prevodovkami a softvérom vozidiel s benzínovým motorom tak, že tieto vozidlá vykazovali nižšie emisie oxidu uhličitého (CO2) a spotreby paliva.
V Európe sú vozidlá zdanená podľa úrovne znečisťujúcich emisií CO2, upozornila agentúra Reuters.
Koncern Volkswagen v septembri 2015 v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií oxidov dusíka. Škandál sa tiež týka zhruba 1,2 milióna vozidiel českej divízie Škoda Auto.