Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.09.2018, 00:00

Európa dala zelenú novej digitálnej dani. Mediálne domy zmenu vítajú

Nové zmeny sa týkajú filmového, hudobného priemyslu, ale aj vydavateľstiev. Prinášame stanovisko Asociácie vydavateľov tlače.

Europarlament
Zdroj: Reuters

Zásadné zmeny vo svete digitálneho trhu vrátane online médií. Tie prinesú nové pravidlá z dielne Európskej ľudovej strany, ktoré včera v Štrasburgu odsúhlasil Európsky parlament. Na základe novej smernice by v budúcnosti technologické giganty ako Google či Facebook mali za zdieľanie autorských diel platiť. Týka sa to filmového, hudobného priemyslu, ale aj vydavateľstiev. Ku schváleniu smernice na ochranu autorských práv prišlo až na druhý pokus, v júli ho europoslanci v pôvodnom znení nepodporili.

Odvtedy prešiel viac ako stovkou pozmeňovacích návrhov, pričom 438 poslancov hlasoval za, 226 bolo proti a 39 sa zdržalo hlasovania. „Som veľmi rád, že aj napriek silnej lobistickej kampani gigantov je teraz s podporou väčšiny v platnosti zásada spravodlivého odmeňovania európskych kreatívcov,“ vyhlásil Axel Voss, nemecký europoslanec a predkladateľ návrhu.

Dobrý signál pre vydavateľov
Tvorcovia obsahu majú už dnes jednu z najsilnejších ochrán. Využívajú ochranu práv autorov a navyše majú aj osobitú ochranu novín, k čomu sa pridal ústretový krok Európskej únie. „Schválenie smernice je prvým signálom a dobrou správou pre vydavateľov, ktorí profesionálne produkujú obsah. Cieľom je dosiahnuť rovnováhu na trhu vďaka zohľadneniu úsilia a nákladov, ktoré lokálni vydavatelia znášajú,“ poznamenal Michal Teplica, generálny riaditeľ News and Media Holding. Lokálni vydavatelia tak budú schopní na dlhý čas udržať segment, ktorý sa zameriava na tvorbu obsahu. Vo večnom boji medzi technológiami a obsahom, v ktorom majú technológie prevahu, môže byť táto smernica vnímaná aj ako krok v ústrety slabšiemu. „Dúfam, že to pomôže k tomu, aby Facebook a Google nevyberali úplne všetky peniaze od slovenských vydavateľov, aj keď teraz neviem, ako sa to reálne prejaví,“ doplnil Denis Schvarcz, riaditeľ digitálnych médií vydavateľstva MAFRA Slovakia.

Európsky parlament v

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.