"Vyvinuli sme technológiu, ktorá umožňuje vyriešiť jeden zo základných problémov. A to vedieť presne, kde človek je," hovorí v rozhovore pre HNtelevíziu Peter Ondruška zo startupu Blue Vision Labs, ktorého technológiu kúpila americká spoločnosť Lyft za 100 miliónov dolárov.
"Teraz máme napríklad GPS. To je presné na, povedzme, desať metrov. Na vývoj samojazdiaceho auta to nie je dostatočne presné. Samojazdiace auto musí vedieť, kde je na ceste s presnosťou zopár centimetrov. No a to sme sa my rozhodli vyriešiť v Blue Vision Labs," približuje Ondruška.
Ich technológia dokáže vybudovať s pomocou mobilných telefónov 3D mapu mesta. Lyft aktuálne pracuje na vývoji samojazdiaceho auta a technológiu od Blue Vision Labs podľa Ondruška veľmi potrebuje.
Priznáva, že podobných technológií je viacero. Blue Vision Labs však umožňuje "budovať 3D mapy, ktoré to auto potrebuje, v omnoho väčšej škále, lebo my používame skutočne iba telefón, ktorý je umiestnený na aute, kým iné technológie potrebujú lidary, ktoré stoja stovky tisíc dolárov," tvrdí zároveň.
"Takže my vieme robiť to isté, ale na omnoho väčšej škále a omnoho lacnejšie," dodáva.
Viac sa dozviete vo videu vyššie.