Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.12.2018, 15:21

Startup sľubuje prádlo, ktoré sa nemusí prať. Vyzbieral vyše sto tisíc

Na svoju najnovšiu kolekciu oblečenia vybral v kampani na platforme Kickstarter od dobrovoľných darcov takmer 136-tisíc eur.

Startup sľubuje prádlo, ktoré sa nemusí prať. Vyzbieral vyše sto tisíc
Zdroj: Reuters

Dánsky startup Organic Basics sľubuje svojim zákazníkom oblečenie, predovšetkým spodná bielizeň, ktoré sa nemusia týždne prať a ktoré je zo 100 percent z recyklovaných materiálov.

Na svoju najnovšiu kolekciu oblečenia vybral v kampani na platforme Kickstarter od dobrovoľných darcov takmer 136-tisíc eur.

"Naším cieľom je šetrná a udržateľná móda," povedal šéf a spoluzakladateľ firmy Mads Fibiger serveru Business Insider.

"Tradičný spôsob nosenia, prania a vyhadzovanie predraženej spodnej bielizne je strašným plytvaním," dodal.

Oblečenie netreba prať

Jeho spoločnosť chce životnému prostrediu okrem toho, že sú jej výrobky z recyklovaných materiálov, pomôcť aj tým, že sa jej oblečenie nemusí tak často prať.

Môže za to striebro, ktoré oblečenie obsahuje. To vďaka svojim antimikrobiálnym schopnostiam podľa spoločnosti zabije 99,9 percenta baktérií tvoriacich zápach.

"Funguje to. Nemusíte ho prať a tak ušetríte čas a peniaze, a navyše obmedzíte plytvanie vodou a energiami," povedal Fibiger.

Pranie a sušenie bielizne podľa Business Insider tvorí až dve tretiny z celkového zaťaženia životného prostredia vyprodukovaného jedným kusom oblečenia.

Najväčší módny crowdfunding v Škandinávii

Peniaze na rozjazd podnikania vybrala firma od darcov na platforme Kickstarter, určené pre tzv. crowdfundingové kampane. Silvertech, ako sa kampaň volala, vybral cez 136-tisíc eur a stal sa tak najúspešnejšou kampaňou podobného typu v Škandinávii.

Súčasná kampaň, Silvertech 2.0, má momentálne na konte podobnú sumu, približne 137-tisíc eur.

Záujem ľudí o podobné projekty potvrdzuje aj výskum spoločnosti Nielsen z roku 2015, ktorý tvrdí, že je po celom svete až 66 percent zákazníkov ochotných priplatiť si za značku, ktorá je šetrná k životnému prostrediu.

Medzi mileniálmi (ľuďmi, ktorí sa narodili v druhej polovici osemdesiatych rokov minulého storočia, v deväťdesiatych rokoch alebo pár rokov po príchode roku 2000) je to až 73 percent.

Balenie dvoch pánskych spodkov stojí približne 56 eur, dvoje dámske nohavičky sú o cca sedem eur lacnejšie. Firma od roku 2015, kedy vznikla, predala približne 200-tisíc kusov necelým päťdesiatim tisícom zákazníkov.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.