Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Ak ich nemôžete poraziť, pridajte sa k nim. Stále viac malých hotelov a penziónov ponúka svoje izby v špeciálnej sekcii na stránkach Airbnb. Službe je totiž jedno, či svoje tri percentá dostane od majiteľa bytu, či hoteliera. Potrebuje totiž rast. Zvlášť tento rok.

Analytici predpokladajú, že v lete vstúpi kalifornská technologická firma Airbnb, ktorej hodnota sa pohybuje okolo 30 miliárd dolárov, na burzu. Z dát spoločnosti vyplýva, že v súčasnosti ponúka 4,5 milióna ubytovacích jednotiek v 81-tisícoch svetových miest. Do roku 2028 platforma chce, aby jej služby využívala miliarda ľudí ročne.

Namierené na malé hotely

A kvôli tomu inovuje svoju ponuku. Takzvané boutique hotely mohli získavať hostí cez Airbnb už od konca roka 2016. A tieto malé ubytovacie zariadenia, ponúkajúce unikátny cestovateľský zážitok, sa novej možnosti rýchlo chopili. Po pol roku oznámil výkonný riaditeľ Airbnb Brian Cheska, že v USA už ich inzeruje cez Airbnb vyše 15-tisíc.

Vlani sa preto webové stránky platformy rozšírili o ďalšie "hotelové" kategórie. Na Airbnb sa teraz môžu hostiteľskej roly ujať aj ubytovacie zariadenia s raňajkami, hostely, prázdninové rezorty či chaty.

"Hostia to chcú. Naše stránky navštevujú stovky miliónov ľudí so širokým záberom neustále sa meniacich požiadaviek. Chceme, aby si každý našiel vhodný typ ubytovania, " tvrdí Bernard D'heygere, šéf komunikácie Airbnb pre strednú a východnú Európu.

Hotel musí byť zážitok

Inzerciu na platforme využívajú tiež slovenské ubytovacie zariadenia. Cez Airbnb si klienti môžu napríklad v Bratislave prenajať izbu v hosteli, či penzióne s raňajkami. Podobne to funguje aj v susednom Česku. 

Tieto zariadenia však môžu byť súčasťou Airbnb iba v prípade, že splní špecifické hostiteľské štandardy. Platforma totiž usiluje najmä o to, aby sa jej užívateľom dostávalo autentických cestovateľských zážitkov. Airbnb preto od hotelov vyžaduje "izby so znateľným vplyvom miestnej kultúry" alebo "miestne mapy doplnené o osobné odporúčanie" či klasické prehliadky.

"Naša cieľová skupina sú takzvaní batôžkári, teda mladí ľudia, ktorí vyhľadávajú pri cestovaní autentické zážitky," uvádza Kira Mironová, manažérka pražského butikového hotela Royalcourt, ktorý ponúka svojich niekoľko desiatok izieb na niekoľkých digitálnych platformách vrátane Airbnb. "Používatelia Airbnb tvoria zhruba 15 až 20 percent našich klientov," dodáva.

Podľa predstaviteľov Airbnb je spolupráca s hotelom ďalším krokom vývoju služby, ktorá v posledných rokoch patrí k výrazným fenoménom, ktoré ovplyvnili cestovanie.

"Platforma Airbnb sa vždy vyvíjala. To, čo začalo ako spôsob zdieľania lôžok, sa postupne vyvinulo v zdieľaní izieb a celých bytov. V posledných rokoch sa k tomu prirodzeným spôsobom pripojili prázdninové prenájmy, hotely typu Bed & Breakfast a boutique hotely," hovorí D'heygere.

Konkurencia v pätách

Dôsledkom vývoja je aj skutočnosť, že sa na trhu postupne stierajú rozdiely medzi poskytovateľmi klasického a zdieľaného ubytovania. Aj tradičné hotely prechádzajú digitálnou transformáciou. Zavádzajú služby, vďaka ktorým možno všetko dôležité vyriešiť na smartfóne, od rezervácie ubytovania až po obsluhu na izbe.

Konkurencia pre Airbnb navyše silnie aj v poskytovaní zdieľaného ubytovania. Vo veľkom sa do tohto segmentu pustil napríklad portál Booking.com, ktorý spočiatku sprostredkovával najmä hotelové rezervácie. Spoločnosť nedávno oznámila, že má na svojej platforme už päť miliónov ponúk zdieľaného ubytovania, teda viac ako Airbnb.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.