Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.02.2019, 15:23

Super Bowl si píše vlastné pravidlá. Cena reklamy dosiahla rekord

  • Super Bowl je jednou z najväčších a najdrahších televíznych udalostí za Atlantikom.
  • Pol minútová reklama vyšla popredné svetové spoločnosti na 5,3 milióna dolárov.
  • Podľa odhadov ho tento rok sledovalo viac ako sto miliónov Američanov.
Super Bowl si píše vlastné pravidlá. Cena reklamy dosiahla rekord
Zdroj: TASR/AP

Finálový zápas, ktorým vrcholí finále play-off severoamerickej NFL v americkom futbale, je pre Američanov národným sviatkom. Za lístky priamo na štadión sú ochotní zaplatiť tisíce dolárov, pred televíznymi obrazovkami zase sedia celé rodiny. Podľa odhadov ho tento rok sledovalo viac ako sto miliónov divákov, rekordný rok 2015, kedy si finále pozrelo takmer 114 miliónov divákov, teda nepokoril.

Pozrite si najlepšie momenty zo Super Bowlu 2019:

Cena reklamy však i napriek tomu mierne narástla. Za tridsaťsekundový spot boli firmy z celého sveta od automobiliek cez technologické firmy až po spoločnosti vyrábajúce nápoje, ochotné zaplatiť takmer 5,3 miliónov dolárov, čo je najviac v histórii. Cena jednej sekundy na obrazovke sa tak vyšplhala na takmer 180-tisíc dolárov.

Oproti minulému roku, kedy sa zdražovanie jednej z najdrahších pol minút sveta zastavilo na piatich miliónoch, tak krátka chvíľka tých najväčších hráčov na trhu vyšla skutočne drahšie. „Firmy ponúkli reklamy, ktoré vyzdvihujú ženy, vzhliadajú k budúcnosti, tiež však vyvolávajú nostalgiu po 90. rokoch,“ zhrnul denník The New York

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.