Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.02.2019, 00:00

Vlaky dostali stopku. Megakontrakt padol

Siemens i Alstom sa spojením síl chceli chrániť pred čínskym gigantom CRRC.

Vlaky dostali stopku. Megakontrakt padol
Zdroj: Reuters

Raketová expanzia železničného gigantu CRRC, ktorý vznikol zjednotením čínskych výrobcov vlakových súprav pred štyrmi rokmi, naháňa strach celému svetu. A má prečo. Štátom dotovaný kolos dobýva rok za rokom nové trhy a čoskoro sa očakáva jeho vstup aj do Európy.


Tento fakt neberú na ľahkú váhu ani veľké firmy ako Siemens a Alstom, ktoré sa už od septembra minulého roka pokúšajú o fúziu. Tú im však nechce povoliť Brusel. Aj keď by sa ich postavenie na trhu posilnilo, v nevýhode by boli európski výrobcovia, čo by mohlo podľa eurokomisárky Margrethe Vestagerovej poškodiť hospodársku súťaž. „Táto fúzia povedie k zvýšeniu cien signalizačných systémov potrebných na bezpečnosť cestujúcich a cien budúcej generácie vysokorýchlostných vlakov,“ uviedla Vestagerová.

Otázka spravodlivosti
Alstom, z ktorého dielne pochádzajú vysokorýchlostné vlaky TGV, i Siemens, ktorý zas vyrába rýchlovlaky ICE, hovoria o obmedzení priemyslu v Európe. „Táto transakcia by priniesla značnú hodnotu pre odvetvie globálnej mobility, európsky železničný priemysel, zákazníkov a cestujúcich,“ uviedli výrobcovia v spoločnom vyhlásení. Od spojenia sa totiž očakávalo, že bude na trhu nový gigant v železničnom priemysle, ktorý bude schopný čeliť príliš silnej konkurencii.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.