Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.02.2019, 00:00

Investícia do piva sa výrobcom nevypláca. Jeho spotreba stále klesá

Investícia do piva sa výrobcom nevypláca. Jeho spotreba stále klesá
Zdroj: Pixabay

Každá investícia do výroby a predaja piva sa hospodárstvu tej-ktorej krajiny väčšinou vypláca. Napríklad v Česku, kolíske pivovarníctva, generuje podnikateľom takmer trojnásobok. Lenže pohostinstiev a ich hostí ubúda a s tým aj výnosy z podnikania. Naznačuje to aspoň podrobná analýza, ktorú spracovala poradenská spoločnosť EY.

Rizikom pre české pivovarníctvo a následne aj jeho priaznivý vplyv na české hospodárstvo je podľa EY ochabujúci odbyt v pohostinstvách a reštauráciách, ktorý generuje vysoký počet naviazaných pracovných miest, spotrebu domácností a zisk nadväzujúcich priemyselných odvetví.

Ubúdajú pohostinstvá aj hostia
Zdravý životný štýl, ubúdajúci počet tradičných pivovarov, menej času na posedenia s priateľmi a hlavne nižšie ceny fľaškového piva vyháňa z pohostinstiev čoraz viac ľudí. Stovky podnikov ukončili prevádzku pre protifajčiarske a daňové regulácie. To všetko dramaticky znižuj

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.